پایش زمستانه زیستگاه های پرندگان مهاجر آبادان

همزمان با شیوع  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصل زمستان زیست گاه های پرندگان مهاجر آبادان رصد می شود.

محمد فخری زاده رئیس اداره دامپزشکی آبادان گفت : با توجه به فرود همه ساله پرندگان آبزی و کنار آبزی در زمستان از مناطق سردسیری آسیا و شمال کشور به منابع آبی آبادان گروه هایی زیست گاه های پرندگان مهاجر را به صورت مستمر رصد می کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون کار پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر در کنار آبگیرهای آبادان در حال انجام است گفت : این گروه های پایش از دامپزشکی و محیط زیست این شهرستان تشکیل شده اند.

رئیس اداره دامپزشکی آبادان هدف از انجام این پایش های مشترک را اهمیت شناسایی هر چه سریعتر کانون احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خواند.

آقای فخری زاده اعلام کرد تاکنون در آبادان مورد تلفات مشوکی در این دسته از پرندگان مشاهده نشده و زیست گاه های پرندگان مهاجر شهرستان عاری از این بیماری مذکور هستند.

او به شهروندان توصیه کرد برای حفظ سلامت خود و خانواده مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه نمایند و به هیچ عنوان فرآورده های مذکور را از دست فروشان تهیه کنند.

این مسئول همچنین از شهروندان آبادانی خواست در صورت بروز هر گونه تلفات مشکوک درطیور بومی و پرندگان مهاجر به اداره دامپزشکی آبادان اطلاع رسانی کنند.

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماریهای مشترک بین انسان و طیور با عامل ویروسی می باشد که در صورت رخداد علاوه بر مخاطرت جدی برای جمعیت طیور ، برای انسان نیز بسیار خطرناک می باشد و حتی می تواند منجر به مرگ در انسان نیز می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.