نمایندگان کشورهای نروژ و دانمارک جهت بهره برداری از چند پروژه احداثی این سازمان برای مهاجرین به مشهد سفر کردند.

سفیران کشورهای نروژ و دانمارک بهمراه سازمان امور پناهندگی نروژ NRC که جهت بهره برداری از چند پروژه احداثی این سازمان برای مهاجرین به مشهد سفر کردند با حضور در استانداری خراسان رضوی با معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی دیدار کردند.

محمد زهدی در این دیدار ضمن خیر مقدم از حضور هیأت های خارجی به مشهد بیان داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی به مهاجرین افغانستانی ارائه نموده است.

سفر هیأت های کشورهای نروژ و دانمارک به مشهد + تصاویر

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد ۷۶ هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس و بیش از ۴ هزار دانشجوی افغانستانی در این استان پذیرش شده‌اند گفت: علیرغم وجود تحريم‌های ظالمانه به کشورمان، مهاجرین افغانستانی حاضر در استان همسان با مردم ایران خدمات دریافت می‌کنند.

معاون امنیتی استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اتباع و مهاجرین خارجی خصوصا از کشور افغانستان را پذیرا بوده است با توجه به هزینه های مرتبط آن، ما خواستار توجه و کمک‌های مالی بیشتری از سوی جامعه جهانی به ایران هستیم. 

سفر هیأت های کشورهای نروژ و دانمارک به مشهد + تصاویر

در ادامه این نشست سفیران نروژ و دانمارک ضمن ابراز خرسندی از اینکه در شرایط کنونی کشور افغانستان، جمهوری اسلامی کمک‌های شایانی به این جامعه آسیب پذیر اتباع و مهاجرین خارجی نموده است بر افزایش کمک‌های بین‌المللی جهت بهبود وضعیت مهاجرین در ایران تأکید کردند.

سفیران نروژ و دانمارک همچنین بر کمک‌ها و حمایت‌های این دو دولت از سازمان امور پناهندگی نروژی اشاره کردند و اظهار امیدواری کردند به کمک هم بتوانند شرایط مطلوبی جهت جمعیت مهاجر افغانستان ایجاد نمایند.

در ادامه سفر سفیران کشورهای نروژ و دانمارک به مشهد مقدس از مدرسه عرش (شهدای نیروی انتظامی) بازدید شد. 

سفر هیأت های کشورهای نروژ و دانمارک به مشهد + تصاویر

مناسب سازی، تجهیز، بهسازی و اهدای اقلام به مدرسه عرش شهدای نیروی انتظامی بعنوان پروژه مشترک جمعیت حمایت از بهبودیافتگان و سازمان امور پناهندگی نروژی می باشد که در سال ۲۰۲۳ میلادی و زیر نظر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به ارزش ۵.۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

سفر هیأت های کشورهای نروژ و دانمارک به مشهد + تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.