شناسایی ۱۸ نقطه پرخطر در کرج

رییس کل دادگستری البرز با اشاره به اینکه ۱۸ نقطه پرخطر در کرج شناسایی شده است گفت: شهرداری باید رفع این نقاط را در اولویت قرار دهد.

حسین فاضلی هریکندی گفت: شهرداری باید نسبت به اصلاح ۶ نقطه حادثه خیز، ۲ نقطه دارای گره ترافیکی، افزایش سکو‌های فرود بالگرد برای موارد اورژانسی، آماده سازی معابر جهت تردد عابران و تجهیز دوربین‌های نظارتی به فیبر نوری اقدام کند.
 
وی با اشاره به نقش ۳۰ دستگاه در کاهش یا از بین بردن علل تصادفات گفت: جرایم مرتبط با سوانح رانندگی یکی از ۱۰ جرم اول کشور است که جایگاه آن در بین ۱۰ جرم نخست استان البرز دارای فراز و نشیب بوده است.
 
فاضلی هریکندی افزود: در ۹ ماهه امسال نیز هفت هزار و ۶۹ فقره پرونده تشکیل شده که این جرم جایگاه پانزدهم را از نظر فراوانی در استان داشته است و میانگین ورودی ماهانه پرونده  به ازای هر صدهزار نفر از میانگین کشوری بالاتر است و ۳.۷ درصد از کل پرونده‌های تشکیل شده مرتبط با تصادفات رانندگی در کشور مربوط به استان البرز است.
 
اجرای پایلوت قانون جدید شورای حل اختلاف در استان البرز
 
فاضلی هریکندی با یادآوری اینکه پرونده‌های مرتبط با تصادف در دادگستری کل استان البرز در شعب ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد یادآور شد: «قانون جدید شورای حل اختلاف» پیش بینی کرده است برخی از جرایم غیرعمدی از جمله تصادفات، بدون طرح در دادسرا به صورت مستقیم در دادگاه‌های صلح مورد رسیدگی قرار گیرد که در اجرای پایلوت آن، استان البرز یکی از ۶ استان منتخب است و احتمالا از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اجرای قانون جدید در استان آغاز خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.