با اعمال به روز رسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایران، یارانه گروهی قطع شد و بخشی از خانوار‌های یزدی مشمول دریافت یارانه شدند.

زینل پورمدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی‌ماه سال‌جاری، وسع‌سنجی جدید خانوار‌ها براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی از دستگاه‌های متولی صورت گرفت، گفت: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایلی مختلف نسبت به دهک‌بندی اعتراض داشتند در این مرحله بررسی شد.

او اظهار داشت: بر اساس دهک بندی جدید، خانوار‌هایی به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و یارانه آن‌ها قطع شد و بخشی از خانوار‌ها هم که در دهک ۱۰ قرار داشتند، با تغییر دهک مشمول دریافت یارانه شدند.

زینل پور گفت: کسانی که در این مرحله مشمول دریافت یارانه نشدند، برای ثبت اعتراض خود به سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوار‌ها را به‌روز‌رسانی کند و براساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.