پیش‌بینی هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جو استان تا روز چهارشنبه (۲۷ دی) پایدار توام با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود.

مجید کوهی گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا روز چهارشنبه (۲۷ دی) پایدار توام با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود؛ اما هم‌چنان طی ساعات شبانه و صبحگاهی برودت هوا و یخبندان در غالب مناطق استان به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی قابل توجه بوده و مصرف بهینه حامل‌های انرژی تاکید می‌‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: با عنایت به وقوع یخبندان انجام اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم از جمله احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای، کنترل دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و ماشین آلات کشاورزی، محافظت از لوله‌های آب و گاز و بازدید ضد یخ خودروها توصیه می‌شود.

به گفته او،ضمناً طی مدت مذکور در مناطق مرکزی و جنوبی استان جریات جنوبی بوده و وزش باد گاهی تند پیش بینی می‌شود. هم‌چنین با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و متعاقب آن لغزندگی سطح جاده در برخی مسیرهای مواصلاتی استان احتمال می‌رود.

کوهی گفت: به علت انباشت سنگین برف در کوه سبلان و کوه‌های باغرو وقوع بهمن در دامنه‌های این کوهستان‌ها دور از انتظار نیست. لذا توجه به هشدار سطح زرد (در خصوص کولاک برف و وقوع بهمن) مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل توصیه می‌شود.

او افزود: روز پنج‌شنبه (۲۸ دی) با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن، ضمن کاهش دما، بر میزان ابرناکی افزوده خواهد شد و در برخی نواحی نوار شرقی استان بارش پراکنده احتمال می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: این وضع جوی تا قبل از ظهر روز جمعه (۲۹ دی) در استان تداوم خواهد داشت و به تدریج با کاهش ابرناکی مجدداً بر دمای هوا در طول روز افزوده می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.