یکی از مقامات پیشین اوکراین تایید کرد سفر زلنسکی به اجلاس داووس درگیری بزرگی ایجاد خواهد کرد.

اولگ سوسکین، مشاور لئونید کوچما، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، تأیید کرد که سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور فعلی این کشور به سوئیس منجر به درگیری بین‌المللی خواهد شد، زیرا بدون روسیه امکان مذاکره برای صلح وجود ندارد.

براساس گزارش ریانووستی، سوسکین در ادامه گفت: زلنسکی به سوئیس می‌رود. واضح است که او درگیری وحشتناکی را در جامعه سیاسی آن‌جا ایجاد خواهد کرد، زیرا سوئیس کشوری بی طرف‌تر از اتریش است. 

او اعلام کرد که بدون نمایندگان سطح بالای رهبری روسیه، تماس‌های دیپلماتیک در داووس امکان پذیر نیست. سوسکین افزود: هیچکس نمی‌خواهد در به اصطلاح فرمول صلح زلنسکی شرکت کند، زیرا شرکت در آن بی فایده است.

ولودیمیر زلنسکی برای شرکت در مجمع بین المللی داووس و گفت‌وگو با رهبری سوئیس روز دوشنبه وارد سوئیس شد. ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس بر لزوم یافتن راهی برای مشارکت روسیه در روند صلح اوکراین تاکید کرد زیرا بدون اظهار نظر روسیه صلحی وجود نخواهد داشت.

کاسیس ادامه داد: بدون گفت‌وگو به نتیجه موفقیت آمیزی نخواهیم رسید. او وظیفه حل و فصل مسالمت آمیز اوکراین را سخت توصیف و تاکید کرد که این روند طولانی خواهد بود، اما چاره‌ای جز پیمودن این مسیر وجود ندارد. 

پیش از این نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که نشست مجمع جهانی اقتصادی (WEF) که در داووس سوئیس برگزار می‌شود درباره پیشنهاد‌های صلح اوکراین به دلیل عدم حضور روسیه به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۲
درخواست پناهندگی از سوییس خوش سلیقه هم است جای خوبی را برای زندگی انتخاب کرده
آخرین اخبار