رییس اداره اندازه شناسی اداره استاندارد استان سمنان:

استاندارد بیش از هزار نازل سوخت در استان سمنان بررسی شد

خدام عباسی گفت: هزار و دویست نازل عرضه سوخت مایع با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه در استان مورد آزمون استاندارد تخصصی قرار گرفت.

روح الله خدام عباسی رییس اداره اندازه شناسی اداره استاندارد استان سمنان گفت: بررسی فنی و آزمون این نازل‌ها با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی صحت عملکرد نازل‌های عرضه سوخت، یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد و از مصادیق حقوق شهروندی است و به صورت فصلی و موردی باید صحت عملکرد این نازل‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در صورتی که در زمان آزمون، صحت عملکرد نازل مطابق با استاندارد مربوطه باشد، برچسب آزمون دوره‌ای بر روی آن نازل نصب می شود و در غیر این صورت، چنانچه عملکرد نازلی مطابق با استاندارد مربوطه نباشد، نازل مورد نظر در همان زمان به وسیله کارشناسان شرکت پخش فرآورده های نفتی استان تعمیر می شود و دوباره مورد آزمون قرار می گیرد.

رییس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان سمنان اضافه کرد: آزمون صحت وسایل سنجش از جمله نازل‌های عرضه سوخت مایع، با توجه به وظایف و ماموریتهای تعیین شده در ماده هفت قانون «تقویت و توسعه نظام استاندارد» انجام می‌شود.

خدام‌عباسی تاکید کرد: مصرف‌کنندگان در زمان دریافت سوخت خودرو دقت داشته باشند که برچسب صحت عملکرد دستگاه نصب شده باشد.

وی یادآور شد: آزمون دوره ای نازل های سوخت مایع نظیر بنزین و گازوئیل از نظر صحت عملکرد مشمول مقررات استاندارد اجباری است و اداره کل استاندارد با جدیت آن را اجرا می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.