سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۱۰ دستگاه تونل در مجموع به طول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر در استان در حال احداث می‌باشد.

خدایار باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس دادگستری استان گفت: با توجه به کوهستانی بودن استان، پیشبرد پروژه‌های راه سازی عمدتا باید از طریق ساخت تونل و پل‌های بزرگ انجام گیرد که این موضوع اعتبارات زیادی را می‌طلبد. 

وی افزود: در حال حاضر ۳۳۳ کیاومتر بزرگراه و ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی در سطح استان در دست بهره برداری و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درحال احداث است.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین ادامه داد: هم اکنون در استان ۱۰ دستگاه تونل بطول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۶ تقاطع غیرهمسطح در حال احداث داریم.

باقری محور‌های شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، لردگان ـ کارون ۴ ـ ایذه، شهرکرد ـ شلمزار، بازفت ـ مسجد سلیمان، فارسان ـ دشتک، اردل ـ دوپلان، شهرکرد ـ سامان ـ تیران و شهرکرد ـ بن ـ داران را از مهمترین پروژه‌های راه در حال احداث این اداره کل معرفی کرد.

وی به راه‌های باباحیدر ـ چلگرد، سورشجان ـ سودجان، حاشیه زاینده رود، ورودی و کمربندی اردل و بهسازی فرخشهر ـ خراجی و ناغان ـ کارون ۴ نیز اشاره کرد و گفت: این محور‌ها در یکسال اخیر مجوز ماده ۲۳ و تأمین اعتبار از محل منابع ملی را دریافت کرده اند و بغیر از دو مورد، پیمانکار پروژه‌ها نیز مشخص و مشغول بکار شده است.

رئیس کل دادگستری استان نیز با اشاره به برخی از مشکلات استان در حوزه راه سازی بیان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری ۴۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که باید برای اصلاح این نقاط اعتبارات لازم تخصیص داده شود. 

محمد رزم افزود: رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای و شهری تأثیر به سزایی در افزایش ظرفیت‌های گردشگری و توسعه استان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۳۳ ۲۷ دی ۱۴۰۲
چهارمحال و بختیاری استان بام ایران و قرار گرفته در زاگرس مرکزی بین مرکز کشور و بنادر جنوبغرب و کشورهای غربی و در آینده در مسیر ترانزیت به مدیترانه است این جایگاه مهم و ویژه استان وقتی بهتر خواهد شد که این پروژه های راهسازی و تونل و پل در مسیر جاده های ترانزیتی و ارتباطی هر چه زودتر به بهره برداری برسند
آخرین اخبار