مماشاتی در برخورد با فساد وجود ندارد

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در برخورد با فساد با هیچ نهاد، دستگاه و شخصی مماشات نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امروز در نخستین همایش استانی اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب بسیار متعدد و گسترده بوده، اما تحقیق، تحلیل و پژوهش حقوق عامه برای استان در نظر گرفته شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اذعان کرد: دستگاه قضا در راستای اجرای عدالت و حقوق عامه در دو حوزه فردی مطالبه‌گر و حقوق احقاق و در بخش فراقوه‌ای به عنوان ناظر ورود خواهد کرد.

حسینی افزود: احیای حقوق عامه تنها به منزله تامین حقوق فردی در اختلافات شخصی نیست و باید عدالت در تمام شئون جامعه از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه حقوق عامه، دستگاه‌ها کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند، گفت: جامعه از دستگاه قضائی به عنوان متولی، انتظار مطالبه‌گری، اجرا و تامین حقوق عامه را دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در ادامه وجود مرز، معادن و بخش کشاورزی را از ظرفیت‌های مهم در استان عنوان کرد و گفت: دستگاه قضا در سال‌های اخیر در حوزه‌های مرتبط با توسعه مرز، معادن و انبار‌های غله به عنوان مصادیق حقوق عامه ورود پیدا کرده است.

حجت الاسلام حسینی گفت: قاچاق سازمان‌یافته، جاده‌ها، مولدسازی، راه‌آهن، دریاچه زریبار و حقوق شهروندی از دیگر حوزه‌هایی بود که دستگاه قضا به آن‌ها ورود کرده است. 

وی با تاکید براینکه در برخورد با فساد با هیچ نهاد، دستگاه و شخصی مماشات نخواهیم داشت، گفت: بیداری و دغدغه‌مندی دستگاه قضا ضلع سوم احیای حقوق عامه است و برای تحقق اهداف در این حوزه دستگاه اجرایی، قضائی و مردم باید بیدار و پای کار باشند.

برخورد قاطع دادستانی کردستان با ترک فعل در حوزه زمین‌خواری

 دادستان سنندج  نیز در ابن همایش، اظهار کرد: مقابله با زمین‌خواری و تجاوز و تصرف اراضی ملی از مهم‌ترین دغدغه‌های حقوقی مقام معظم رهبری است.

محمد جباری با بیان اینکه امروز زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی به صورت عمدی و غیرعمدی بسیار چشمگیر است و متاسفانه شاهد غفلت در این حوزه هستیم.

به گفته وی، ضعف قانون از مهم‌ترین عوامل این دگردیسی است، نقض قانون، ضعف در حوزه اجرایی، نظارت و جلب مشارکت همگانی از مهم‌ترین عوامل تعدی به زمین‌خواری است.

جباری از برخورد قاطع با کوتاهی و هرگونه ترک فعل در حوزه زمین‌خواری در راستای تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: برخی‌ افراد در سطح استان چند هکتار برای اجرای طرح طوبی تحویل گرفته و بعد از چند سال آن را به خانه باغ تبدیل کرده‌اند که با آنان برخورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار