رئیس صندوق سرمایه گذاری فلسطین از هزینه‌های سنگین بازسازی غزه پس از جنگ خبر داد.

مجمع اقتصادی جهان که هر ساله در داووس سوئیس برگزار می‌شود امسال به دلیل جنگ غزه محلی برای تبادل نظر سیاستمداران جهان پیرامون راهکاری برای پایان بخشیدن به درد و رنج ۷۵ ساله فلسطینیان است. این در حالی است که نسل کشی فلسطینیان در غزه از سوی رژیم صهیونیستی از سوی مقامات غربی نادیده گرفته می‌شود. 

به گزارش الجزیره، محمد مصطفی، رئیس صندوق سرمایه گذاری فلسطین امروز (چهارشنبه) طی سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اعلام کرد: احتمالا شمار بسیار زیادی از فلسطینیان در غزه به دلیل شرایط وخیم انسانی در این باریکه بخاطر گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد. 

وی افزود: جامعه بین المللی باید به سرعت برای جلوگیری از وقوع چنین سناریویی در غزه اقدام کند. ما شاهد ویرانی گسترده در این باریکه هستیم. اگر به این مسئله توجه نشود، شاید بیشتر از شمار قربانیان حملات اسرائیل، شاهد تلفات غیرنظامیان به دلیل گرسنگی و قحطی باشیم. 

این مقام فلسطینی خاطر نشان کرد: به همین منظور ما نمی‌خواهیم که دست روی دست گذاشته تا شاهد وقوع چنین اتفاق هولناکی باشیم. تصور می‌کنم اکنون زمان آن رسیده که اقدامی در این زمینه انجام شود. 

وی در ادامه با اشاره به گستردگی ویرانی‌ها و برآورد هزینه‌های لازم به منظور تخصیص در این زمینه، تاکید کرد: ما برای بازسازی غزه دستکم به ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیازمندیم. برآورد ما این است که برای هر واحد یکصد هزار دلار نیازمندیم که با احتساب تخریب یا آسیب به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی از ۳۵۰ هزار مسکن موجود در غزه، بودجه‌ای عظیم برای بازسازی این باریکه باید صرف شود.

از زمان آغاز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی از دکترین ضاحیه تبعیت می‌کند که از سوی گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش وقت این رژیم پایه گذاری شد. این راهبرد نظامی بر این پایه استوار است که در یک جنگ نامتقارن شهری باید ارتش به طور عمده زیرساخت‌های غیرنظامی را تخریب کند تا با افزایش درد و رنج غیرنظامیان، بازدارندگی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۸ دی ۱۴۰۲
نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۸ دی ۱۴۰۲
سرمایه گذاری؟؟سرمایه گذاری روی چی اونوقت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۸ دی ۱۴۰۲
عاقبت بازی کردن با دم عقرب
آخرین اخبار