نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌ها فاقد امکان کار هستند، نرخ بیکاری در برخی مناطق خوزستان بالا است.

آیت‌الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جشن خودکفایی و توانمندسازی ۱۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) خوزستان که امروز (۲۷ دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خودکفایی ۱۰ هزار مددجو یک کار بسیار خوب و بزرگ است، گفت: برخی فراد می‌توانند روی پای خود بایستند، اما امکانات مورد نیاز را ندارند و مددجو می‌شوند؛ با اعطای امکانات به این افراد، هم عزت‌شان حفظ می‌شود و هم به تولید خوبی می‌رسند.

او افزود: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌ها امکان کار ندارند، متاسفانه نرخ بیکاری در برخی مناطق خوزستان و همچنین نرخ مددجویی بالا است، بنابراین ایجاد اشتغال بسیار ضروری است.

آیت الله حیدری با اشاره به آمار بالای بیکاری در خوزستان با وجود ثروت و نعمت‌های خدادادی گفت: یکی از علل این مساله، مربوط به جنگ تحمیلی است؛ قبل از جنگ، خوزستان در رتبه سوم کشور از نظر برخورداری بود، اما بعد از جنگ برخورداری خوزستان به رتبه ۱۷ رسید و به دلیل اینکه بازسازی خوبی در خوزستان انجام نشد و شرایط کار برای مردم خوزستان ایجاد نکردند. برنامه‌های غلط دیگری نیز پیاده کردند که همین مسائل موجب شد میزان بیکاری بالاتر برود.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اجرای طرح‌های ملی از جمله نفت و نیشکر موجب اشتغال جمع زیادی از هم استانی‌ها شده است، اما جمعیت دیگری زمینه کار خود را از دست دادند. به طور مثال زمین‌های کشاورزی را از روستاییانی که زندگی‌شان از این طریق می‌گذرد،  خریدند و آن‌ها را از خانه و آشیانه خود بیرون کردند و به آن‌ها کار ندادند و این مردم در حاشیه شهر‌ها ساکن شدند؛ این در حالی است که انصاف و حق اقتضا می‌کرد که محل درآمدی برای آن‌ها ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.