سازش ۲۵ تا ۳۰ درصد تقاضا‌های طلاق در سامانه تصمیم

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ۲۵ تا ۳۰ درصد تقاضا‌های طلاق در سامانه تصمیم در کرمانشاه بعد از مشاوره‌ها منجر به سازش و مصالحه شده است.

مسعود پایدار معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت : در یک دهه اخیر آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق دامن‌گیر کشور و استان شده است و طلاق نسبت به یک دهه گذشته روند صعودی دارد.

وی با بیان اینکه "از سال گذشته تا پنج سال قبل از آن تعداد افرادی که طلاق می‌گیرند ثابت بوده است" عنوان کرد: در زمینه ازدواج مسئله مهمتر است، زیرا کاهش تعداد ازدواج نمود بیشتری دارد.

پایدار با اشاره به اینکه برخی از روش‌های تعیین نرخ طلاق در کشور منسوخ شده است گفت: براساس آخرین بررسی‌ها نسبت ازدواج به طلاق در استان ۳.۵ است که هرچند این میزان نیز از نظر ما بالاست، اما در میانه کشور قرار داریم.

وی با ابراز اینکه "امسال بعد از پنج سال شاهد افزایش نرخ طلاق در استان بودیم که امیدواریم این روند در مدت باقی‌مانده از سال تغییر کند" افزود: افرادی که متقاضی طلاق هستند باید درخواست خود را در سامانه تصمیم ثبت کنند که امسال شاهد افزایش ثبت‌نام در این سامانه بودیم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه اعلام کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد تقاضا برای طلاق بعد از مشاوره‌های دادگستری و بهزیستی منجر به سازش و مصالحه شده است و امید داریم به زندگی پایدار ختم شود.

وی با تأکید به اینکه وضعیت نشان می‌دهد باید برنامه‌ریزی ویژه‌تری در این زمینه تدوین شود گفت: دوره آموزشی ۶ ساعته برای زوجین در آستانه عقد برگزار می‌شود، اما با توجه به هیجانات این دوران به‌نظر می‌رسد این مدت زمان کافی نیست.

پایدار با اشاره به مهمترین دلایل طلاق در جامعه از جمله اعتیاد عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد متأهل بیشتر از افراد مجرد به‌سمت اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند و این سبب بی‌ثباتی در خانواده و آسیب به فرد و خانواده می‌شود و این موضوع خود اعتیاد را تشدید می‌کند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

وی وضعیت اقتصادی و تضاد فرهنگی را از دیگر مهمترین عوامل طلاق عنوان کرد و گفت: در فرهنگ جامعه ما خانواده حامی ازدواج و تشکیل خانواده است، اما یکی از عوامل مهم چالش‌های خانوادگی و طلاق در استان دخالت خانواده‌ها است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با اظهار اینکه طرحی در استان در حال پیگیری است که براساس آن زوجین در قالب نظام مراقبت تحت پوشش قرار می‌گیرند اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ مربوط به مشاوران بهزیستی است و خانواده‌ها می‌توانند برای حل مسائل خانوادگی خود با مشاوره‌های بهزیستی صحبت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.