تولید نهال گلدانی در شهرستان اشکذر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشکذر گفت: ۲۴ هزار نهال گلدانی سرو خمره‌ای و اکالیپتوس در این شهرستان تولید شده است.

فاضل پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: ۲۴هزار نهال گلدانی سرو خمره‌ای و اکالیپتوس در این شهرستان تولید شده است و به تعداد ۱۸۰۰۰ هلالی آبگیر ایجاد شده است.

او اظهار داشت: کاشت و آبیاری ۲۰۰ هکتار در جاده فولادآلیاژی با گونه تاغ در راستای طرح یک میلیارد درخت نیز انجام شده است.

فاضل پور ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ مرمت سرریز و رسوب برداری بند خاکی و دیوار ساحلی مرزانکو رسوب برداری ۸۴۵۰ متر مکعب دیگر از بند خاکی در شهرستان اشکذر انجام شده است.

او بیان کرد: احداث دیوار ساحلی سنگ و سیمانی به طول ۱۵۰ متر و حجم ۷۷۳ متر مکعب همچنین مرمت و رسوب برداری بند‌های سنگی و ملاتی زربند نیز در این شهرستان در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

فاضل پور گفت: در شهرستان اشکذر رسوب برداری ۵۰۰۰ متر مکعب از بند خاکی انجام شده است همچنین ۳۲۵ متر مکعب از بند سنگ و ملاتی شماره ۱ خمسیان احداث شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشکذر بیان کرد: مقاوم سازی سیل بند حاجی آباد به طول ۱۵۰۰ متر با همکاری بنیاد مسکن همچنین مقاوم سازی سیل بند دولاب نیز به طول ۲۰۰ متر با همکاری صنایع در سال ۱۴۰۲ در شهرستان اشکذر انجام شده است.

او تصریح کرد: رسوب برداری بند خاکی کافی آباد به حجم ۴۰۰۰ متر مکعب با همکاری صنایع و معادن نیز در این شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشکذر اظهار داشت: رسوب برداری بند خاکی شرب العین به حجم ۶۰۰۰ متر مکعب با همکاری فولاد آلیاژی شهرستان اشکذر نیز در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

فاضل پور گفت: اجرای طرح زراعت چوب توسط بخش خصوصی در قالب ماده ۳ حدود ۱۰۰ هکتار و ۲۱۸ مورد پاسخ به استعلامات زمین نیز در این شهرستان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.