آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از آموزش مستمر فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی کلانشهر شیراز خبر داد.

هادی شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه زنگ آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس کلانشهر شیراز هم‌زمان با هفته حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس نواخته شد، اظهار کرد: این طرح در سال گذشته و همزمان با هفته حمل و نقل با آموزش ۵۰۰ مدرسه آغاز و تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲ در تمامی مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی دخترانه و پسرانه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه مفاهیم آموزشی ترافیک به زبان هنر و به شکل ساده از طریق هنرمندان شیرازی به دانش آموزان منتقل می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌ها به‌طور مستمر و بر اساس سرفصل‌های مشخص شامل اصول عبور ایمن از خیابان در روز و شب، فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی، مفاهیم چراغ راهنمایی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به زبان طنز و هنر برای دانش آموزان تشریح می‌گردد.

معاون شهردار شیراز رمز اثربخشی آموزش‌ها را استمرار عنوان و خاطرنشان کرد: تکرار و استمرار آموزش ویژه دانش آموزان و سایر اقشار جامعه از طریق پارک‌های ترافیک، فضای مجازی، صداوسیما، به‌صورت چهره به چهره و اقلام کمک‌آموزشی برنامه‌ریزی و در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

شه دوست شیرازی همچنین در خصوص حوزه فرهنگ‌سازی ترافیکی یادآور شد: دراین‌باره، هم بحث تشکیل کمپین «قرار مهرماهی» و همچنین تبلیغات محیطی از ابتدای سال تحصیلی انجام‌گرفت؛ به‌طورکلی رانندگان را نسبت به تردد عابران پیاده و خصوصاً دانش آموزان و عدم تجمع در ورودی و خروجی‌های مدارس در سطح شیراز حساس‌تر از قبل کرده‌ایم.

او گفت: این کمپین با عنوان قرار مهرماهی، قراری است که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با دانش آموزان، رانندگان و والدین می‌گذارد برنامه‌ریزی و تدوین‌شد.

شه دوست شیرازی تصریح کرد: علاوه بر اهمیت و تلاش مستمر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بحث آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان، ایمن سازی و ساماندهی معابر و فضا‌های منتهی به مدارس نیز در اولویت‌های کاری این مجموعه قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمود‌های رفتاری افراد در استفاده از فضا‌های متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش آموزان آینده ساز در جامعه و با هدف نهادینه سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار