ارسال آثار از ۱۰۹ کشور به جشنواره بین‌المللی اعتکاف

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف گفت: آثار علاقه‌مندان از ۱۰۹ کشور برای شرکت در هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف دریافت شده است.

 سید علیرضا تکیه‌ای روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف در خرم‌آباد اظهار کرد: یک هزار و ۶۰۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره علمی، فرهنگی و هنری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره‌ها در سایه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گفت: اعتکاف در کشور‌های غیر مسلمان هم برگزار می‌شود و پس از ایران متراکم‌ترین اعتکاف در لندن می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی در بُعد علمی اعتکاف موفق بوده است اظهار کرد:مردم انقلابی، متدین و مثال زدنی ایران برای طلوع صغری مبعوث شدند تا طلوع کبری را رقم بزنند بنابراین اکنون در بستر ظهور هستیم و بهترین مثال‌ها برای این طلیعه، اعتکاف، اربعین و شب‌های قدر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای افزود: سند اعتکاف حاصل زحمات استادان گرانقدر نزد مقام معظم رهبری بود که ایشان فرمودند اجرا شود و اکنون شورای اعتکاف در استان‌ها تشکیل شده و این فریضه گسترش یافته است.

 یک هزار و ۶۰۲ اثر به دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری اعتکاف ارسال و در آئین اختتامیه از ۲۲ نفر تجلیل شد.

این جشنواره ۲ سالانه پیش از این در استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم برگزار شده است و این دوره با حضور ۱۰۰ مهمان خارجی و ۳۰۰ مهمان کشوری برگزار شد.

برچسب ها: جشنواره ، اعتکاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.