جلوگیری از احداث بیش از ۵۶ هزار ساختمان در اصفهان

شهرداری اصفهان از احداث بیش از ۵۶ هزار ساختمان غیرمُجاز جلوگیری کرد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: ماموران از سال ۱۴۰۰ تاکنون از احداث ۵۶ هزار و ۸۹۹ باب ساختمان برخلاف پروانه یا بدون پروانه، در این کلانشهر جلوگیری کردند.


روح‌الله ابوطالبی افزود: حدود ۲۵ هزار باب از این تعداد مربوط به سال ۱۴۰۱، بیش از ۲۳ هزار باب مربوط به امسال و مابقی مربوط به سال۱۴۰۰ بود.


اوگفت: از ۲ سال پیش تاکنون بیش از ۳۲ هزار کارگاه ساختمانی مُتخلف را نیز در شهر اصفهان تعطیل کردیم که حدود ۱۲ هزار مورد آن مربوط به سالجاری است.


ابوطالبی با بیان اینکه رهاسازی مصالح و نُخاله ساختمانی یکی دیگر از معضلات شهری مرتبط با احداث بنا به شمار می‌رود، افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون در این زمینه بیش از ۲۴ هزار اخطار به خاطیان داده شده که جمع‌آوری حدود هشت هزار نخاله ساختمانی از سوی مالکان را در پی داشته است.


سال گذشته ۶۹ هزار و ۱۴۹ رای در حوزه تخلفات ساختمانی در کلانشهر اصفهان صادر که ۵۶ هزار و ۶۹۳ مورد آن (حدود ۸۲ درصد) مشمول پرداخت جریمه نقدی و پنج هزار و ۲۷۰ مورد (برابر با ۷.۶ درصد) مشمول تخریب شد.


اضافه ساخت مازاد بر پروانه، تبدیل نقاب (در بخش پنجره‌سازی ساختمان)، احداث بالکُن در روگذر و تخلف مربوط به پارکینگ و احداث بدون پروانه، بیشترین فراوانی تخلفات ساختمانی را در شهر اصفهان شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.