داریوش فرمانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه در دومین نشست خدمات سفر استان، ویژه ایام نوروز، با اشاره به آماده شدن استان برای میزبانی از مسافران نوروزی، گفت : باتوجه به اینکه نوروز امسال با ایام ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده، ستاد خدمات سفر امسال چند برنامه و رویکرد جدید را در دستورکار قرار داده است.
وی با تاکید بر لزوم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در تمام مراکز اقامتی، پذیرایی و ... استان، افزود: در اماکن تاریخی و فرهنگی استان برنامههای افطاری برای مسافران نوروزی با همکاری دستگاههای ذیربط برگزار میشود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز خواست تا برای این ایام فعالیت بقاع متبرکه و مساجد استان به صورت ۲۴ ساعته شده و پذیرای مسافران نوروزی باشند.
فرمانی با بیان اینکه برنامههای نوروزی امسال باید دارای تنوع و خلاقیت بیشتری باشد، عنوان کرد: میراث فرهنگی تنها متولی حوزه گردشگری استان نیست، بلکه هماهنگ کننده است و باید سایر دستگاههای ذیربط بویژه شهرداریها پای کار باشند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شهرداریها همکاری خوبی دارند و امیدواریم که امسال در برنامههای تبلیغاتی خود ابتکارات جدیدی داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان در رابطه با راه اندازی بازارچههای صنایع دستی در مناطق مختلف استان طی ایام نوروز هم گفت: هرساله این نمایشگاهها در جهت حمایت از هنرمندان صنایع دستی در داخل شهر کرمانشاه و ورودی شهرهای استان برگزار میشود که انتظار میرود امسال هم به مانند سالهای گذشته زمین رایگان از سوی شهرداری برای برپایی این نمایشگاهها در اختیار این هنرمندان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: به منظور معرفی اماکن مقدسه و یادمانهای دفاع مقدس استان کتابچهای تدوین کرده ایم تا در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار گیرد.
وی به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در نیمه سوم بهمن اشاره کرد و گفت: طبق برآوردهای انجام شده، برای حضور در این نمایشگاه حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است تا حضوری پررنگ و پرقدرت داشته باشیم.
فرمانی ادامه داد: برای نمایشگاه امسال یک غرفه حدود ۳۰۰ متری را با موضوع خوراک و دفاع مقدس در نظر گرفته ایم که مقرر شده تعدادی از شهرداریهای استان و برخی دستگاههای دیگر همچون دانشگاه علوم پزشکی هم در آن حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: این دستگاهها هم اعلام کرده اند که برای حضور در این نمایشگاه سهم اعتباری خود را پرداخت خواهند کرد، اما متاسفانه شهرداری تاکنون این اعتبار را پرداخت نکرده که امیدواریم بزودی این اقدام را انجام دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به اهمیت موضوع تبلیغ در گردشگری هم اشاره کرد و گفت: کل اعتباری که امسال برای تبلیغات در حوزه گردشگری استان مصوب شده حدود دو میلیارد تومان بود که از این رقم تنها ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت و این درحالیست که برای انجام تبلیغات در حوزه گردشگری نیازمند تولید محتوا، برگزاری رویدادها و قم تورها بویژه برای آژانسها و تورهای گردشگری عراقی هستیم که برگزاری هرکدام از آنها اعتبارات زیادی میخواهد.
وی ادامه داد: در بحث تابلوهای تبلیغاتی گردشگری هم در کنار همکاری با بخش خصوصی فعال در این حوزه، از دستگاههای ذیربط درخواست میکنیم در بیلبوردهای تبلیغاتی در راههای اصلی استان به معرفی جاذبههای مهم استان بپردازند .