دانشگاه کردستان با هدف تقویت همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی به سازمان سینوو و توسعه علمی و آموزشی پیوست.

بر اساس اعلام امور بین‌الملل دانشگاه کردستان، اخیرا این دانشگاه به عنوان نقطه کانونی (Focal Point) سازمان سینوو در حوزه کشور‌های عراق، ترکیه، اردن، سوریه و لبنان انتخاب شده است.

سازمان بین‌المللی سینوو یک شبکه علمی و آموزشی جهانی است که به عنوان یکی از شبکه‌های وابسته به COMSTECH، کمیته دائمی همکاری علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی فعالیت می‌کند.

هدف اصلی سینوو، توسعه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی اسلامی است.

عضویت دانشگاه کردستان در سینوو به منظور تقویت شبکه همکاری علمی و پژوهشی و ایجاد ارتباطات مستمر با سایر اعضای سازمان، و همچنین برای توسعه و ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشگاه کردستان انجام شده است.

دانشگاه کردستان با داشتن تقریباً پنج دهه فعالیت در حوزه آموزش و پژوهش، از امکانات و آزمایشگاه‌های مناسب بهره‌مند است.

دانشگاه کردستان همچنین دارای دانشکده‌های متنوعی است که تخصص‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. از جمله دانشکده‌های زبان و ادبیات، علوم پایه، هنر و معماری، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی، منابع طبیعی، صنعت و معدن، و مهندسی و علوم پایه.

دانشگاه کردستان در سیستم‌های رتبه‌بندی معتبر نیز جایگاه مناسبی دارد. به استناد ارزیابی‌های انجام شده توسط سیستم‌های ارزیابی دانشگاه‌های برجسته جهان مانند تایمز و شانگهای، دانشگاه کردستان در بین دانشگاه‌های جوانتر نیز در رتبه‌بندی‌های قابل قبولی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.