رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از غیر قانونی بودن خدمات پاکسازی پوست در آرایشگاه‌های زنانه خبر داد.

حمید یوسف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طبق دستور العمل وزارت بهداشت خدمات پاکسازی پوست خدمات پزشکی می‌باشد و فرد آرایشگر بدون پزشک، مجاز به انجام این کار نیست و در صورت تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

وی افزود: بازدید از آرایشگاه‌های بانوان به صورت مشترک توسط نماینده معاونت درمان، نماینده معاونت غذا و دارو و بهداشتی به صورت هفتگی انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: تصمیم داریم در آینده در بازدید های مشترک نماینده تعزیرات نیز حضور داشته باشند.

پلمب ۵ مرکز پزشکی زیبایی غیر مجاز

وی خاطرنشان کرد: در بازید ویژه آبان ماه ۵ مطب زیبایی که به صورت غیر مجاز فعالیت داشتند توسط تیم نظارتی معاونت درمان و کارشناسان این اداره پلمب شد.

غیر قانونی بودن خدمات پاکسازی پوست در آرایشگاه‌های کردستان

یوسف زاده تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف و ارائه خدمات غیر مجاز توسط اپراتور‌های فاقد صلاحیت، این مراکز در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات دانشگاه پیگیری و نسبت به برخورد با آن تصمیم گیری می شود.

وی یادآور شد: طبق دستور العمل وزارت بهداشت هر مرکز زیبایی پزشکی بدون حضور پزشک در آن، پلمب و تخلفات به اداره تعزیرات و دادگاه ارجاع داده می شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تفاوت در نحوه فعالیت کلینیک و مطب زیبایی اظهار کرد: در مطب‌ها خدمات پوست و زیبایی تحت نظارت پزشک با پرواز طبابت انجام می‌شود و در کلینیک زیبایی خدمات محدود جراحی، کاشت مو، بلفاروپلاستی (جراحی پلک) انجام می‌شود و مراجعین طی ۲۴ ساعت ترخیص می شوند.

یوسف زاده ادامه داد: خدمات زیبایی در مطب پزشکی، خدماتی است که نیاز به شرایط اتاق عمل نداشته باشد و پروسیجر‌های تهاجمی، ژل، بوتاکس، پاکسازی پوست توسط پزشک انجام می‌شود.

وی گفت: ۵ قشر از پزشکان عمومی، متخصص طب اورژانس، متخصص جراحی پلاستیک و متخصص پوست جامعه پزشکی مجاز به دریافت حق پروانه مطب زیبایی می‌باشند.

 رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مراجعه کنندگان توصیه کرد: حتما با دقت از معتبر بودن مراکز زیبایی مطمئن شوند که یکی از این راه‌ها مراجعه به سایت https://irimc.org/ است؛ همچنین در صورت تخلف در مراکز زیبایی و آرایشی می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل و شکایت خود را ثبت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.