صنعت کفش ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری دارد

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌ و بودجه کشور گفت: صنعت کفش ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری را به صورت سالانه دارد.

حمیدرضا مقصودی رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌ و بودجه کشور شامگاه جمعه در حاشیه چهارمین روز از نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم بیان کرد: صنعت کفش ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری را به صورت سالانه دارد که این رقم قابل توجهی است.

او افزود: در صورتی که ظرفیت تولید این محصول در کشور مورد بازبینی قرار گیرد در این شرایط می‌توان ۲ درصد از کل صادرات کشور را به این بخش اختصاص داد.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌ و بودجه کشور گفت: صنعت کشور دارای ظرفیت‌های بین المللی است و هم اکنون نیز شاهد هستیم بسیاری از فعالان اقتصادی و تجار کشور‌های دیگر از نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم بازدید و مذاکراتی با تولید کنندگان داشتند.

او اضافه کرد: صنعت کفش کشور با انجام صادرات چند صد میلیون دلاری از جمله صنایع موفق در حوزه صادرات است که در صورت تکمیل زنجیره تولید کفش در داخل کشور این امر موجب خواهد شد تا حجم صادرات این محصول چندین برابر شود.

مقصودی عنوان کرد: صنعت کفش کشورمان در بخش مواد اولیه ۴۰ درصد و در بخش تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی ۱۰۰ درصد تکمیل است و انتظار می‌رود طی ۵ سال آینده با صادرات ۲ درصدی از کل حجم صادرات کشور، صنعت کفش از جمله کالا‌های اصلی صادرات کشور شود.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌ و بودجه کشور بیان کرد: یکی از عواملی که می‌تواند در موفقیت تولید این کالا موثر باشد تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی شرکت‌های دانش بنیان است که در این حوزه نیز با راه اندازی رشته مهندسی کفش در برخی دانشگاه‌های قم شاهد موفقیت‌های بیبشتری در این عرصه خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار