در راستای پیشرفت منظومه‌های روستایی

فنی و حرفه‌ای و بنیاد مسکن فارس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

طی مراسمی با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، معاون هماهنگی اقتصادی استانداری، مدیر کل بنیاد مسکن استان، رئیس اداره کل فنی حرفه‌ای استان و برخی مقامات تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه‌ای و بنیاد مسکن فارس مبادله شد.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس استفاده از مهارت آموزی و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را رویکردی برای اجرای بهینه طرح منظومه‌های روستایی در سطح استان دانست.

سید علیرضا حمیدی با بیان اینکه، برنامه آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی در قالب رویکرد آمایشی و در برنامه‌ریزی‌های روستایی در در دستور کار متولیان و دست‌اندرکاران امر در استان قرار گرفته است ادامه داد: این موضوع رویکرد‌های جدیدی در نوسازی روستایی حاکم خواهد کرد که بدون تردید نیازمند آموزش مهارت‌های اقتصادی و بهینه سازی تولید و تامین معیشت ودرآمد است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد: طی دهه‌های اخیر روند شتابان توسعه، چهره شهر‌ها و روستا‌ها را دگرگون کرده است، هرچند شهر‌ها تاثیرپذیری بیشتری از فرایند توسعه و مدرنیزاسیون داشته‌اند با این حال روستا‌ها هم از این وضعیت بی‌نصیب نمانده‌اند و هر ناظری در جریان سفر به روستا‌ها متوجه این تغییرات شگرف در نوسازی واحد‌های مسکونی و تاثیرات آن در معماری روستا‌ها می‌شود. بدیهی است در گذر زمان این تغییرات به سمت اقتصاد، فرهنگ و عناصر جامعه شناختی هم کشیده خواهد شد.

حمیدی ادامه داد: یکی از اهداف و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی ساخت مسکن برای روستاییان و توسعه روستا‌ها بوده است و اکنون با اجرای طرح‌های منظومه‌های روستایی در موضوع اقتصاد روستا و تامین معیشت و آموزش به روستاییان نیز مباحث مطرح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار