مجری خط ۶ متروی تهران از افتتاح سه ایستگاه میانی خط ۶ تا پایان سال‌جاری خبر داد.

 عباس فتحعلی پور، در مورد آخرین وضعیت ساخت و راه‌اندازی توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران با بیان اینکه با توجه به منابع مالی که در اختیار داریم سعی کردیم که حداکثر بهره را از منابع مالی داشته باشیم و هزینه کنیم، اظهار کرد: در توسعه جنوبی خط ۶ مترو برنامه ریزی خاصی صورت گرفته و شهردار منطقه ۲۰ نیز در تلاش است تا از راه‌های مختلف همچون «تهاتر ملک» نسبت به تأمین منابع مالی اقدام کند تا فعالیت اجرایی در نیمه جنوبی خط ۶ سرعت گیرد.

وی گفت: در حال حاضر حفاری تونل در ۶.۳ کیلومتری که در توسعه خط داشتیم تمام شده، اما ادامه آن و اتصال به ایستگاه شهرری در خط یک، حدود ۲۰۰ متر باقی مانده است.

فتحعلی پور با بیان اینکه با اتصال خط ۶ و یک متروی تهران در ایستگاه شهرری، قرار است که راه آهن نیز در این ایستگاه یک هاب حمل و نقلی ایجاد کند، گفت: یعنی راه آهن جنوب تهران احداث شود تا خطوط حومه‌ای و خط سریع السیر تهران- مشهد را تعبیه کنند و بعد از آن، حفاری را حدود ۵۰۰ متر ادامه مسیر خواهیم داد تا به شانت قطار و ساخت هواکش میان تونلی برسیم.

مجری خط ۶ متروی تهران با تأکید بر اینکه حفر تونل نیمه جنوبی خط ۶ مترو تقریبا تمام شده و کار تونل در توسعه صد درصد است، ادامه داد: برای ساخت ایستگاه‌ها مشکل آب و بحث تأمین منابع داشتیم و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، این مشکلات نیز به زودی حل و فصل می‌شود و در مورد تأمین تجهیزات نیز سعی کردیم تا از ظرفیت پیمانکار موجود استفاده کنیم که به صلاح شهرداری هم هست تا بتوانیم کار را پیش ببریم و کار‌های اجرایی تأمین تجهیزاتش را نیز پیش می‌بریم.

وی در مورد زمان بهره برداری و افتتاح نیمه جنوبی خط ۶ متروی تهران نیز با تأکید بر اینکه معمولا برای اینکه بتوانیم خط را افتتاح کنیم، نیاز نیست که همه ایستگاههایمان همزمان افتتاح شود، گفت: معمولا متناسب با ظرفیت خط و مسافر پذیری، برخی ایستگاه‌ها زودتر به بهره‌برداری می‌رسند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در نظر داریم که ایستگاه میدان حرم و ایستگاه خود حرم عبدالعظیم حسنی که ضلع شرق حرم است را در اولویت اول به بهره برداری برسانیم.

فتحعلی پور در مورد ساخت ایستگاه‌ها با اشاره به اینکه تملک ایستگاه انجام شده است، یادآور شد: طبق مصوبه و تأکید شهردار تهران، در راستای توسعه حمل و نقل عمومی، می‌بایستی برخی از املاک خود را در راستای هزینه‌های حمل و نقل استفاده کنند که شهردار منطقه ۲۰ به دنبال این موضوع است و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است و کار خیلی خوب پیش می‌رود و یک تفاهم نامه هم تنظیم شده تا یک ملک یکهزار میلیارد تومانی با کمک سازمان املاک و معاونت مالی اقتصادی شهرداری تهران واگذار شود و منابع مالی که برای احداث مترو لازم است، را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال سه ایستگاه آیت الله کاشانی، ایستگاه شهدای کن و ایستگاه بهار شیراز در نیمه مرکزی خط ۶ مترو وارد مدار بهره‌برداری می‌شود و مردم تهران از این ایستگاه‌ها که ایستگاه‌های خاصی هستند و مسافر پذیریشان نیز بالا است، استفاده خواهند کرد.

به گفته مجری طرح خط ۶ متروی تهران، دو ورودی دوم ایستگاه شهر زیبا و ایستگاه شهران نیز که ۱۸ مهر با حضور رئیس جمهور افتتاح شد با نصب تمامی پله برقی هایشان به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۳۰ دی ۱۴۰۲
اولویت مترو باید مناطق متراکم باشه مثلا انبار گندم و هرندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۳۰ دی ۱۴۰۲
اولویت مترو باید جنوب شهر باشه و اول باید قسمت پایین خطوط رو راه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۴:۰۴ ۳۰ دی ۱۴۰۲
سرفاصله حرکت قطارهایی خط شش در بهترین حالت هر پانزده دقیقه است و به هنگم پیک کاری صبح از سمت جنوب ازدحام مسافر وحشتناک است مدیریت خوب و تخصصی یعنی ابتدا کم کردن محسوس سر فاصله حرکت قطارها سپس افتتاح ایستگاهای جدید
آخرین اخبار