کاهش قیمت مرغ در همدان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: قیمت مرغ در بازار همدان ۸۲ هزار تومان است.

مصطفی ترکمان با اشاره به اینکه در چهارماه اخیر بیش از نیاز استان مرغ تولید شده است، گفت: متوسط توزیع روزانه مرغ در بازار استان ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن است این درحالیست که میزان نیاز استان ۹۰ تا ۱۲۰ تن است.

او با بیان اینکه در راستای کنترل قیمت مرغ در ماه‌های گذشته بیش از ۷۰ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات معرفی شده است، گفت: قیمت مرغ در ماه‌های گذشته بین ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان بود، اما با توجه به افزایش تولید، قیمت کنونی مرغ کمتر از قیمت مصوب نیز است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: جوجه‌ریزی صورت گرفته تا ۲۶ دی در استان همدان سه میلیون و ۲۷۰ هزار قطعه بوده که به طور قطع به بیش از سه میلیون و ۳۰۰هزار خواهد رسید. استان همدان در تحقق سهمیه جوجه ریزی در بین چهار استان اول قرار دارد به طوریکه میزان تحقق سهمیه جوجه ریزی این استان ۱۲۰ درصد است.

ترکمان درباره قیمت گوشت قرمز نیز گفت: قیمت گوشت قرمز تاحدودی بالاست به طوریکه قیمت هرکیلوگرم ران و سردست گوسفندی بین ۶۱۰ تا ۶۲۰ هزار تومان است.

او با اشاره به اینکه در طی هفته گذشته ۹ تن گوشت قرمز وارد استان شد و در حال حاضر نیز به دنبال واردات هستیم، گفت: قیمت گوشت‌های وارداتی ۴۴۰ هزارتومان است که در ۴۰ روز گذشته بین ۲۰ تا ۳۰ تن وارد استان شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه درحال حاضر قیمت گوسفند زنده ۲۴۰تا۲۵۰ هزار تومان و گوساله زنده ۱۹۰ تا ۲۱۰ هزار تومان است، گفت: قیمت هرکیلوگرم گوشت مخلوط گوسفندی بین ۵۰۰ تا ۵۸۰ هزار تومان و نرمه گوساله ۵۵۰ تا ۵۷۰ هزار تومان است.

این مقام مسئول از صادرات ۳۳۴.۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در ۹ ماهه امسال خبرداد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۳۴ هزار و ۹۳۰ تن محصول کشاورزی به خارج از کشور صادر شده است.

ترکمان گفت: سیب‌زمینی، کشمش، خشکبار، لبنیات، سیر، صنایع کشاورزی از جمله محصولاتی است که در این مدت صادر شده است.

او درباره صادرات سیب‌زمینی نیز یادآور شد: صادرات سیب‌زمینی درحال انجام است، اما سرعت این روند کند است و به دنبال این هستیم که سرعت صادرات را افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار