مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، خواستار استفاده از ظرفیت‌های اوراق مالی اسلامی (تهاتر) توسط پیمانکاران با ادارات و شرکت‌های دولتی در بخش‌های مالیاتی و گمرکی شد.

دهقان منشادی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: پیمانکاران می‌توانند بدهی مالیاتی و گمرکی خود را با طلبشان از سیستم دولتی تهاتر و تسویه نمایند.

او این ظرفیت را فرصت مناسبی برای تسویه طلب پیمانکاران با دولت با استفاده از منابع اختصاص یافته در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: منابع مالی اختصاص یافته در این زمینه پنج هزار میلیارد تومان در کل کشور است و محدودیتی در میزان جذب آن برای استان‌ها وجود ندارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد اظهار داشت: با توجه به فرصت محدود برای جذب این منابع اعتباری، پیمانکاران هر چه زودتر نسبت به جذب آن اقدام کنند و در این زمینه لازم است فرم درخواست خود را از دستگاه بدهکار به مرکز مدیریت بدهی‌ها ارسال نمایند تا به صورت خودکار پس از تائید بدهی آنها، اسناد تسویه به نامشان صادر شود.

او با بیان اینکه همچنین امکان تهاتر بدهی شرکت‌های دولتی به پیمانکاران با استفاده از بند پ ماده ۲ قانون رفع موانع تولیدفراهم شده است گفت: طبق این ماده قانونی در صورت درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی، آن‌ها می‌توانند مطالبات خود را از دولت با بدهی شرکت‌های دولتی تهاتر کنند و شرکت‌های دولتی که به این ترتیب جایگزین بدهکار می‌شوند، موظف هستند مبلغ بدهی تسویه شده را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.