نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال آینده

وزیر راه وشهرسازی گفت: فراخوان نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها انجام شده و باید ۲ هزار سامانه هوشمند حمل ونقل تا پایان سال آینده نصب شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست ۱۳۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر اهتمام بیشتر استان‌ها برای اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تأکید کرد و گفت: رفع نقاط پرحادثه باید به‌صورت هدفمند انجام شود و میزان کاهش تصادفات قبل و پس از اصلاح مقایسه شود تا اثربخشی آن را بتوان اندازه گیری کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند تصادفات در ماه آذر کاهشی بوده است، افزود: در دو ماه طلایی بهمن و اسفند، با توجه به مناسبات و اعیاد پیش رو، سفر‌های متعددی نیز در این ایام انجام خواهد شد بنابراین باید نسبت به کاهش نرخ رشد تصادفات جاده‌ای اهتمام ویژه داشت.

بذرپاش در ادامه گفت: فراخوان نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها ظرف دو هفته آتی انجام شود تا از همه ظرفیت‌ها برای تقویت این حوزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر تقویت بانک اطلاعاتی در خصوص جزئیات تصادفات گفت: باید برای این منظور کمیته ویژه متشکل از سازمان راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌ها تشکیل شود.

نشست ۱۳۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سیدکمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و معاونان، مشاوران و نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور فراجا، سازمان ملی استاندارد، هلال‌احمر، مدیران ادارات کل راهداری استان‌ها و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های عضو این کمیسیون به‌منظور بررسی آمار تصادفات جاده‌ای در ۹ ماه امسال و مقایسه آن با سال گذشته به تفکیک استان‌ها، علل و عوامل مؤثر در این تصادفات و اقدامات انجام شده و در حال انجام برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار