سردار حاجی‌زاده: پرتاب امروز ماهواره‌بر قائم ـ ۱۰۰ راه تکامل و توسعه صنعت فضایی را گشود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موفقیت امروز ماهواره‌بر قائم ـ ۱۰۰ در پرتاب ماهواره ثریا راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موفقیت امروز ماهواره‌بر قائم ـ ۱۰۰ در پرتاب ماهواره ثریا علاوه بر اینکه کمک کرد تا یک ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بگیرد، راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به پرتاب امروز ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم ـ ۱۰۰، گفت: ما می‌توانیم از پیشران‌های مختلف این برای کار‌های دیگر هم استفاده کنیم. یعنی اگر ارتفاع بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر مدنظر باشد کافی است تا یک مرحله کم و زیاد کنیم و یا یک موتور را در این ماهواره استفاده کنیم.

وی افزود: به نحوی که تا رسیدن به مدارات بالاتر و محموله‌های سنگین‌تر و رسیدن به مدار ژئو مسیر ما بسیار هموار شد و از همین روش استفاده می‌کنیم. این موفقیت علاوه بر اینکه کمک کرد تا یک ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بگیرد، راه تکامل و توسعه این کار را برای ما گشود.

گفتنی است؛ در نسل جدید ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ از موتور سوخت سه مرحله‌ای جامد استفاده شده و این فناوری امکان رسیدن به سرعت ۷۴۷۸ متر بر ثانیه در ۱۱ دقیقه و قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین را فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین خرّمی
۲۳:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بسم رب شهدا و الصدیقین
سلام علیکم
سردار حاجی زاده ۲۴ بهمن تولد امام حسین(ع) و روز پاسدارِ دستاوردی به این مناسبت ندارین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اسلام شاهری
۲۰:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
باسلام خدمت سردار عزیز خدا قوت دردو بلات به جونم چقدر پیر شدید ولی در عین حال محکم و استوار و شجاع شما مسعول ادوار جنگی و موشک و صلاح هستید موشک نقطه زن مسعول مرغ و گوشت کسان دیگرند انان که بر خلاف اب رود شنا میکنن داداش اشتپ زدی اگه الان ما امسال حاجی زاده و طهرانی مقدم و نداشتیم که دشمن نمی گذاشت نون خشک هم بخوریم اش و با جاش میبردن برا هر قسمت مملکت و هر ارگان و هر قسمتی یه بودجه ای در نظر میگیرن بودجه ا دوات جنگی تانک و توپ و صلاح و موشک هم جداست مهم درست کار کردن ایمان و صداقت است حالا قضاوت کن ما از لحاظ نظامی و کلیه وسایل جنگی و غیره به کجا رسیدیم اون عزیزانی که در راس این کارند انسانهای درست انقلابی ایرانی و اصل موءمن با خدا جان بر کف با شرف شجاع و ..... حالا برو دنبال بودجه مرغ و گو شت و مواد غذایی و معشیت مردم ببین کجا گیر کرده گل من باید به فکر اینده باشیم ایرانی مقتدر ایرانیی سرافراز و با اذت دست در دست هم دهیم همراه و هم دل باشیم تا ظهور اقا حضرت صاحب الزمان مهدی موعود درود و سلام خدا بر ایشان اون وقت مرغ خودش میاد خدمت شما دعا کن از یارهای ایشان باشیم اون وقت همش گوشت و مرغ و کباب بره و غیره میزنیم به بدن یا علی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۵۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
بدرود د
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
قیمت گوشت و مرغ و برنج خیلی وقته با ماهواره تورم به فضا رسیده و سفره معیشت مردم را به مقصد کهکشان‌های دیگر ترک کرده
Iran (Islamic Republic of)
دائمی
۰۴:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
خدا قوت دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
دائمی
۰۴:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
احسنت به دلاور مردان باهوش وپر تلاش ایران زمین امیدوارم کوران وکران اینهمه پیشرفت رو ببینند ....وبه جای ناله از نظام تشکر از اینهمه سربلندی وموهبت رو در درگاه خدا داشته باشند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
سردارامسال به اندازه ده سال بیرشده چخبره
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۶:۴۰ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
درودخداوند برسردارحاجی زاده وتمامپاسدازان ازجان گذشته که اگر شما نبودید معلوم نبود چه برسر ملت ایران میامد خدا یاوزتان وهمراهتان باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
سردار حاجی زاده ما از گرانی خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
سردار
خدا به عمرتان برکت بده...
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۰۳:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مردم نان میخواهند نه موشک نقطه زن
آخرین اخبار