محسن حسینمیرزایی در سومین جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تاکید بر رعایت مُر قانون از سوی نامزدهای انتخابات در بحث تبلیغات افزود: راهاندازی کانالهای محلی یکی از ابتکارات صداوسیما برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است و گام مهمی در افزایش مشارکت و رقابت انتخابات به شمار میرود.
وی با اشاره به احساس مسئولیت همگانی برای افزایش مشارکت اظهار داشت: در کانالهای محلی در زمان قانونی تبلیغات روزانه ۲ ساعت این آنتن در اختیار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار میگیرد و تا قبل از آغاز تبلیغات نیز این کانالها به پخش برنامههای فرهنگی و معرفی ظرفیتهای بومی حوزههای انتخابیه اقدام میکنند.
بیشتر بخوانید
رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب کانالهای پیشبینی شده در صدا و سیما، نامزدها در یک فضای عادلانه میتوانند با مردم حوزه انتخابیه خود به صورت مستقیم گفتگو کنند و برنامههای خود را با آنان در میان بگذارند.
وی تاکید کرد: برابر قانون تمام امکانات دولتی و عمومی موجود در استان که ظرفیت استفاده را برای تبلیغات دارند باید احصا و با برنامهریزی به صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار گیرد.
حسینمیرزایی گفت: برابر ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب برای تحقق انتخابات رقابتی و نیز بهرهمندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، هیأت استانی بررسی تبلیغات در استان شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن ماده ٨١ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمانداران براساس ماده ۷۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی باید امکانات دستگاههای شهرستانی را احصا کنند.
رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران باید امکانات و ظرفیتهای تبلیغاتی موضوع این قانون را در شهرستانها با هماهنگی هیات استانی و رعایت عدالت برای تبلیغات مهیا کنند.
وی با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری با بصیرت و هوشمند هستند و مشارکت آنان طی دورههای مختلف انتخابات همواره قابل توجه بوده است، افزود: انتظار میرود در انتخابات یازدهم اسفند مردم این استان با حضور گسترده پای صندوقهای رای حماسهای به یاد ماندنی خلق کنند.