افزایش بیش از ۴ برابری آزمایشات بروسلوز بر روی شیر خام

رئیس آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از افزایش بیش از ۴ برابری آمار آزمایشات برسلوز در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

قاسمی رئیس آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته تعداد نمونه آزمایش شده برای بروسلوز (تب مالت) در شیر خام به هزار و  ۸۳۱ مورد رسید که این تعداد آزمایش بر روی نمونه‌های شیر اخذ شده از گاوداری‌های استان در آزمایشگاه‌های دولتی دامپزشکی انجام شده است.

او افزود: علاوه بر این در این مدت تعداد ۱۸ هزار و ۹۴۳ مورد تست غربالگری بروسلوز و ۱۸۳ مورد تست تکمیلی بروسلوز بر روی نمونه‌های سرم خون انجام شده است.

قاسمی بیان کرد: بروسلوز (تب مالت) یک بیماری مشترک مهم بین انسان و دام است.

رئیس آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی عنوان کرد: در این مدت تعداد آزمایشات مولکولی در بخش طیور (آنفلوانزای فوق حاد) با ۳۷۱ مورد بیش از ۳ برابر  و تعداد آزمایشات مولکولی در بخش دام  (سندرم تنفسی شتر) با ۳ هزار و  ۷۸۸ مورد بیش از ۲ برابر مدت مشابه پارسال بوده است.

او کل آزمایشات انجام شده در ۹ ماه گذشته را  ۳۲ هزار و ۲۷۴ مورد اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

برچسب ها: شیر خام ، تب مالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.