لزوم همراهی نهاد‌های خیریه با قوه قضائیه برای کاهش آسیب‌های جامعه

برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌ها فقط از طریق قوه قضائیه امکانپذیر نخواهد بود و باید همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه نهاد‌های خیریه انجام شود.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مراسم افتتاح چهارمین مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور در گرگان گفت: امیدواریم با ارتقاء نهاد خانواده و تامین بستر‌های مناسب برای تامین اجتماعی، نیازمند ایجاد مجتمع‌های کاهش آسیب‌ها نباشیم و به جای این مجتمع‌ها به سمت ایجاد مراکزی برای تولید ایده‌های دستیابی به زندگی برتر حرکت کنیم.

او افزود: دشمن از طریق فضای مجازی به درون خانواده‌ها رخنه کرده و می‌تواند فرزندان ما را در درون منزل خودمان مورد تهاجم و آسیب قرار دهد.

جهانگیر ادامه داد: کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و حمایت از این افراد وظیفه همه انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه توجه به قشر‌های آسیب‌پذیر، بهبود وضعیت خدمت‌رسانی به بخش‌های مختلف را به دنبال دارد افزود: جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های اجتماعی نیازمند کار جهادی است.

جهانگیر ادامه داد: مجتمع شوق زندگی تلاش می‌کند در کنار شناسایی آسیب‌ها، فرصت‌هایی را برای رفع سریع آسیب موردنظر و ایجاد بستر زندگی عادی برای آسیب‌دیدگان اجتماعی فراهم کند.

جهانگیر گفت: این مجتمع‌ها هم می‌توانند یک مجتمع قضایی باشند و نهاد‌های حمایتی را پوشش دهند و هم اینکه نهاد‌های اجرایی مانند بهزیستی و تامین اجتماعی پیشتاز شوند و این مراکز را ایجاد کنند و دستگاه قضایی به آن‌ها به عنوان همکار کمک کند.

برچسب ها: قوه قضاییه ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار