کشاورزان و باغداران هشدار کاهش دما را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش برف و باران و کاهش دما به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان و باغداران مدیریت زهکشی مزارع و باغات را به منظور جلوگیری از ماندآبی شدن در دستور کار قرار دهند.

به گفته او، با وجود سرمای هوا و کاهش دما، گلخانه داران نسبت به تنظیم دمای گلخانه و اماکن نگه داری دام و طیور اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: کشاورزان ضمن مبارزه با علف‌های هرز، از انجام هرگونه محلول پاشی و سم پاشی ناشی از کاهش دما در مزارع و باغات اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر انجام شخم زمین و استفاده از یخبندان زمستانه جهت کنترل آفات افزود: دامداران از خوراندن علوفه یخ زده به دام‌ها اجتناب کنند.

او گفت: زدودن برف از شاخه‌های جوان جهت جلوگیری از شکستن نهال، استحکام پوشش سازه‌های کشاورزی و دامداری‌ها در برابر باد شدید و عدم انجام عملیات هرس به دلیل وقوع برف به باغداران توصیه می‌شود.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در غالب مناطق کشور به جز مناطق غربی سواحل دریای خزر شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود، فردا با ورود سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه علاوه بر تقویت بارش در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، گستره بارش به مرکز، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، تهران، مرکزی و قم می‌رسد. همچنین چهارشنبه علاوه بر این مناطق بارش به شرق و شمال شرق کشیده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار