کمک به معیشت مردم ماموریت اصلی همه ارکان دولت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور کمک به معیشت مردم را ماموریت اصلی همه ارکان دولت عنوان کرد و گفت : در همین راستا اجرای طرح " از مزرعه تا سفره" با هدف کمک به معیشت مردم در دستور کار است.

محسن کوشش تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در مراسم افتتاح همزمان ۲۱ مرکز عرضه کالا‌های اساسی در کرمانشاه، از توجه ویژه دولت به معیشت مردم در کنار سایر امور کشور یاد کرد و گفت : نگاه دولت سیزدهم این است که استانداران، فرماندهان اقتصادی و نمایندگان عالی دولت در استان خود هستند تا به امور اقتصادی و از همه مهمتر معیشت و سفره مردم توجه کنند.

وی ماموریت جدی همه ارکان دولت را کمک به سفره و معیشت مردم اعلام کرد که در همین راستا طرح از مزرعه تا سفره را با جدیت پیگیری و اجرا می‌کنند و گفت: هدف از اجرای این طرح رسیدن کالا‌های اساسی به دست مردم به صورت مستقیم و با حذف واسطه‌ها و در عین توجه به کیفیت و کمیت کالا‌ها است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مراکز در دو، سه ماه پایان سال انجام می‌شود و تا پایان ماه رمضان دایر خواهند بود، اظهار کرد: کالا‌های اساسی پرمصرف خصوصا در حوزه محصولات کشاورزی با همراهی تعاون روستایی و جهاد کشاورزی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

کوشش تبار توجه به کیفیت و تنوع کالاها، انتخاب مکان‌های مناسب و شایسته، تعیین مکان‌هایی که دهک‌های پایین جامعه به آن دسترسی داشته باشند و ... را از جمله مواردی دانست که در ارتباط با این بازارچه‌ها باید مد نظر قرار گیرد و عنوان کرد: لازم است این مراکز در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و هیچ اجاره‌ای هم از آن‌ها اخذ نشود.

وی رصد مستمر این مراکز خصوصا از بعد کیفیت و کمیت کالا‌هایی که عرضه می‌شود را حائز اهمیت دانست و افزود: امیدواریم نتیجه این اقدامات را به صورت کاهش تورم اقلام خوراکی شاهد باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.