پسکوف: هیچ مذاکره‌ای درباره اوکراین با ترامپ وجود ندارد

سخنگوی کرملین ادعا‌ها درباره هرگونه مذاکره بین مسکو و دونالد ترامپ در خصوص پایان جنگ اوکراین را رد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که هیچ تماسی بین دیپلمات‌های روسیه و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در مورد حل و فصل اوضاع در اوکراین وجود نداشته است.

او در رابطه با وعده ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین که گفته بود «خیلی سریع، خیلی زود»، حتی قبل از مراسم تحلیف رسمی به جنگ میان روسیه و اوکراین پایان می‌دهد، خاطرنشان کرد: «ما هیچ درکی از این که چگونه این موضوع می‌تواند امکان پذیر باشد نداریم. هیچ تماسی هم در این زمینه وجود نداشته است.»

پسکوف در مورد حمله اخیر اوکراین به دونتسک که منجر به کشته شدن ۲۵ تن شد، آن را یک «اقدام شنیع تروریستی» خواند و تاکید کرد که کی یف «به نشان دادن چهره وحشیانه خود ادامه می‌دهد، زیرا آن‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی، مردم و غیرنظامیان ضربه می‌زنند.»

پیشتر دونالد ترامپ مدعی شده بود در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور آمریکا می‌تواند مسئله جنگ اوکراین را ظرف مدت ۲۴ ساعت حل کند.

به تازگی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از دونالد ترامپ خواست چنانچه می‌تواند طبق وعده‌اش جنگ در اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت به اتمام برساند به کی‌یف سفر کند. زلنسکی چند ماه پیش گفته بود فقط ۲۴ دقیقه زمان نیاز دارد تا برای ترامپ توضیح دهد که او هم نمی‌تواند ظرف مدت ۲۴ ساعت صلح را در اوکراین برقرار سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار