جلسه پارلمان رژیم صهیونیستی برای رای عدم اعتماد به دولت نتانیاهو

حزب کارگر رژیم صهیونیستی فرآیند درخواست برای رای عدم اعتماد به دولت نتانیاهو را در کنست کلید زد.

کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به معنای واقعی در مسیر انحطاط قرار داده است. ناتوانی در حمله هفتم اکتبر نیرو‌های مقاومت فلسطین، در کنار عدم دستیابی به اهداف جنگ در غزه که تا همین لحظه نیز هزینه‌های سنگینی را بر اقتصاد این رژیم تحمیل کرده و فراتر از همه نارضایتی عمومی به دلیل عدم آزادی اسرای صهیونیست از دست حماس همگی زنگ خطر پایان کار دولت نتانیاهو را به صدا درآورده‌اند. 

به گزارش الجزیره، پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست به زودی جلسه‌ای را برای گفت‌وگو پیرامون رای عدم اعتماد به دولت نتانیاهو برگزار خواهد کرد. 

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: این اقدام از سوی حزب کارگر اسرائیل در پاسخ به ناتوانی دولت نتانیاهو برای بازگرداندن اسرای صهیونیست از دست حماس در کنست ثبت شده است. 

در بیانیه حزب کارگر رژیم صهیونیستی در این باره آمده است: ده‌ها اسرائیلی اکنون به مدت ۱۰۸ روز در اسارت حماس در غزه به سر می‌برند. این در حالی است که جان آن‌ها در خطر جدی قرار دارد. این افراد در زمان سکانداری این دولت ربوده و به اسارت درآمدند. دولت نتانیاهو است که نتوانسته اقدامات ضروری برای نجات آن‌ها را انجام دهد و آن‌ها را به خانه بازگرداند. 

این بیانیه می‌افزاید: ما انتظار داریم تمامی احزاب مخالف از اقدام ما جهت رای عدم اعتماد به کابینه نتانیاهو حمایت کنند و از دولت بخواهند به سوالاتی پاسخ دهد که خواب را از چشم شهروندان ما ربوده است. 

طرح عدم رای اعتماد به کابینه رژیم صهیونیستی تنها توانست ۱۸ رای در کنست کسب کند و بدین ترتیب این طرح رد شد. این طرح برای تصویب نیازمند ۶۱ رای موافق از ۱۲۰ عضو کنست بود. 

طی این رای گیری هیچ یک از اعضای کنست به این طرح رای مخالف نداد، اما احزاب راستگرایی که در دولت ائتلافی نتانیاهو حضور داشتند این رای گیری را تحریم کردند.

دولت نتانیاهو گرچه توانست با مذاکره با حماس با میانجیگری قطر و مصر شماری از اسرای خود را آزاد کند، اما تل آویو در ادامه به دلیل آنچه زیاده خواهی طرف فلسطینی خواند از ادامه مذاکره برای تبادل اسرا سر باز زد که همین موضوع خشم خانواده اسرای صهیونیست را به همراه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار