حمایت فرانسه از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم اسرائیل و شهرک‌نشینان

وزیر امور خارجه فرانسه ضمن حمایت از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم صهیونیستی، در خصوص تحریم شهرک‌نشینان در کرانه باختری ابراز امیدواری کرد.

استفان سژورنی، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن حمایت از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم صهیونیستی گفت که امیدوار است اتحادیه اروپا در آینده قابل پیش بینی، شهرک نشینان اسرائیلی را به ویژه در کرانه باختری هم تحریم کند.
 
به گزارش ام تی وی لبنان، وزیر امور خارجه فرانسه در بدو ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: امیدوارم در روز‌های آینده تحریم‌هایی علیه شهرک نشینان اسرائیلی به ویژه در کرانه باختری اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد که فرانسه بر این باور است که دستیابی به آتش بس زودهنگام در نوار غزه و همچنین راه حل سیاسی برای پایان درگیری از طریق ایجاد دو دولت ضروری است.

وی افزود: اظهارات بنیامین نتانیاهو -نخست وزیر رژیم صهیونیستی- نگران کننده است. نیاز به یک کشور فلسطینی با ضمانت‌های امنیتی برای همه وجود دارد.

پیش از این وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده بود که پاریس به عنوان بخشی از تحریم ها، ورود تعدادی از شهرک نشینان اسرائیلی به خاک این کشور را ممنوع خواهد کرد.

این وزارتخانه یادآور شد که پاریس از تصویب تحریم‌ها حمایت می‌کند و خاطرنشان کرد که فرانسه به طور کلی سیاست‌های شهرک سازی غیرقانونی را به شدت محکوم می‌کند.

پیشتر، فایننشال تایمز گزارش داده بود که اتحادیه اروپا از اعضای خود می‌خواهد در صورتی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تشکیل کشور فلسطین را رد کند، این رژیم را مجازات کنند.

این روزنامه همچنین به نقل از مقامات اروپایی گزارش داد که این پیشنهاد نشان دهنده خشم اعضای اتحادیه به دلیل رد طرح راه حل دو دولتی از سوی کابینه صهیونیستی است. وزرای اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با وزرای خارجه مصر، اردن، عربستان، دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بروکسل دیدار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار