اهدای پرچم متبرک رضوی به مونستر آلمان

مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، پرچم متبرک رضوی را به جلسه سنتی قرآن کریم در شهر مونستر کشور آلمان اهدا کرد.

با اهدای پرچم متبرک رضوی به خانم محدثه سجادی از مربیان مهدالرضا (ع) و رابط قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در شهر منوستر، جلسه سنتی قرآن کریم در این شهر کشور آلمان تاسیس شد.

سجادی که از حدود هشت سال قبل در آلمان ساکن است، در حاشیه برگزاری این مراسم در حرم مطهر رضوی، گفت: از سال ۲۰۱۹، فعالیت‌های قرآنی در مرکز قرآن شهر مونستر را با همکاری جمعی از شیعیان انجام می‌دهیم که بعد از چندین سال با بروز مشکلاتی، این فعالیت‌های مسجدی متوقف شد.

او با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی مهدالرضا (ع) به کودکان در کشور آلمان، افزود: در آلمان حدود ۱۸ نوآموز قرآنی از کشور‌های یونان، فنلاند و بریتانیا از آموزش‌های قرآن به روش استاد محسنی در بستر پیام رسان‌های تلگرام، واتساپ و ایمو بهره‌مند می‌شوند.

این مربی ادامه داد: همچنین با تلاش مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، همه کلیپ‌ها و انیمیشن‌های آموزشی مهدالرضا در کانال تلگرام در اختیار نوآموزان قرار گرفته که برای فراگیران قرآنی، بسیار مفید و آموزنده است.

سجادی بیان کرد: علاوه بر اینها، به همت بانوان فعال قرآنی در شهر مونستر، جلسات سنتی در روز‌های تعطیلی کشور آلمان (شنبه و یکشنبه) به صورت دوره‌ای در منازل اعضا برگزار می‌شود که ذکر صلوات و قرائت ادعیه، حدیث کسا و ادای نذر و نذورات از جمله برنامه‌های این جلسات سنتی قرآن است و در برخی ماه‌های خاص مانند محرم و صفر نیز هر هفته این جلسات سنتی قرآنی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: با حمایت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، پرچم مطهر رضوی به جلسات سنتی بانوان و جوانان شهر مونستر آلمان اهدا شد.

این مربی با با اشره به استمرار آموزش‌های قرآنی به فراگیران مهدالرضا در کشور آلمان، تاکید کرد: از آن جایی که کلاس‌های مهدالرضا برای کودکان پنج سال تمام است، فرگیران قرآنی بعد از این سن، به مدارس کشور آلمان راه می‌یابند و از آموزش‌های قرآنی محروم می‌شوند که بهتر است دوره‌های مختلف مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی مانند «شبا‌ب الرضا» نیز در این کشور برگزار شود تا ضمن تثبت آموزش‌های ارائه مهدالرضا، فراگیران بتوانند از سایر آموزش‌های قرآنی این مرکز در سطح بین‌المللی بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.