سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: گرچه آزادی اسرای صهیونیست اهمیت دارد، اما تل آویو تن به هر نوع توافقی در این زمینه نخواهد داد. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار داخلی و بین المللی قرار دارد. از یک سو، فشار‌های داخلی برای رسیدن به توافق با حماس و آزادی اسرای صهیونیست مطرح است و از سوی دیگر، فشار‌های بین المللی برای پایان بخشیدن به نسل کشی فلسطینیان در غزه کابینه رژیم صهیونیستی را سردرگم کرده است. با این حال، هنوز نشانه‌ای مبنی بر پایان توحش رژیم صهیونیستی دیده نمی‌شود. 

به گزارش الجزیره، ایلان لوی، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) اعلام کرد گرچه آزادی اسرای صهیونیست اهمیت دارد، اما تل آویو تن به هر نوع توافقی در این زمینه نخواهد داد. 

وی خاطر نشان کرد: اسراییل به هیچ عنوان با توافقی که در آن اسرای ما در غزه بمانند یا جنبش حماس همچنان قدرت را در این باریکه در دست داشته باشد موافقت نخواهد کرد. 

لوی از ادامه تلاش‌ها برای آزادی اسیران صهیونیست در غزه خبر داد، اما از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه اجتناب کرد. 

کابینه رژیم صهیونیستی روز گذشته از ارائه پیشنهاد خود به طرف‌های میانجیگر در جنگ غزه خبر داد که در ازای آزادی تمامی اسرای صهیونیست، تل آویو به مدت ۲ ماه جنگ را متوقف کند. 

مقامات فلسطینی بار‌ها اعلام کرده اند تا توقف کامل جنگ هیچ گونه مذاکره‌ای برای تبادل اسرا با طرف صهیونیست نخواهند کرد. همچنین تمامی اسرای صهیونیست باید با تمامی اسرای فلسطینی مبادله شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار