۸۰۰ مرکز مشاوره در کتابخانه‌های کشور فعال می‌شود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ۸۰۰ مرکز مشاوره باهدف توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه‌های کشور فعال می‌شود.

مهدی رمضانی  در دیدار با فرهاد زیویار استاندار لرستان اظهار کرد: فضای کتابخانه‌ای کشور پس از انقلاب اسلامی گسترش یافته، اما تا رسیدن به تحقق آرمان‌های مد نظر فاصله داریم.

وی گفت: وضعیت کتابخوانی و کتابخانه‌های کشور وخیم نیست، اما برای رسیدن به نقطه آرمانی مد نظر مقام معظم رهبری باید تلاش کرد که در این راستا باید کتابخانه‌ها به مدارس پیوند داده و زنگ کتابخوانی فعال‌تر شود.

وی بیان کرد: اکنون ایران در حوزه شبکه کتابخانه‌ای بین ۲۰ کشور برتر جهان، پنج کشور برتر اوراسیا و رتبه نخست منطقه قرار دارد که تمام این افتخارات به برکت انقلاب اسلامی می‌باشد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: ابتدای انقلاب اسلامی حدود ۳۰۰ کتابخانه در ایران وجود داشت، اما اکنون این تعداد با احتساب ۸۰۰ کتابخانه جدید روستایی به سه هزار و ۸۰۰ باب رسیده و کتابخانه‌های سیار نیز ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رمضانی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌ها تنها دستگاهی است که به گروه‌های خاص مانند نابینایان و ناشنوایان خدمات ارائه می‌دهد افزود: حدود ۱۱ میلیون نفر عضو کتابخانه‌های کشور هستند و کمتر از سه میلیون نفر فعالیت دارند.

وی افزود: روزانه ۱۲۰ هزار و سالانه بیش از ۳۰ میلیون جلدکتاب امانت داده می‌شود و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی فروش کتاب در سال می‌باشد.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در لرستان، نشست با کتابداران، نشست خبری با اصحاب رسانه و بازدید از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از برنامه‌های سفر یک روزه مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.