بارش سنگین برف در استان اردبیل؛ شهروندان از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند

مدیرکل راهداری استان اردبیل گفت: با توجه به بارش سنگین برف شهروندان از تردد‌های غیرضروری در راه‌های استان خودداری کنند.

کلیم اله وثوقی گفت: بارش برف که از روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل شروع شده است از صبح امروز چهارشنبه تشدید شده و بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بارش‌ها تا اواخر امروز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: از روز گذشته راهداران در تمامی محورهای ارتباطی استان حضور دارند و عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان از روز گذشته آغاز شده است.

او گفت: در حال حاضر بارش برف در مناطق مختلف استان تشدید شده به طوری که بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری و گزارش راهداران مستقر در راه‌های استان در تمامی محورهای مواصلاتی استان بارش برف گزار شده است.

وثوقی با بیان اینکه در برخی محورها از جمله گردنه حیران بارش سنگین برف به میزان ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر گزارش شده است، افزود: این در حالی است که در محورهای کوهستانی به ویژه در محورهای مناطق جنوبی و مرکزی و استان و مشگین شهر کولاک و عدم دید گزارش شده است و لازم است شهروندان حتما از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

او با تاکید بر لزوم همراهی شهروندان برای مدیریت سفر و پرهیز از سفرهای غیرضروری گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بارش برف تا اواخر روز جاری ادامه خواهد داشت و افت دما هم گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به افت شدید دما، کولاک و یخبندان نمک پاشی در برخی از راه‌های استان امکان پذیر نیست و عملیات نمک پاشی در این محورها از شب گذشته متوقف شده است.

وثوقی در عین حال به شهروندان توصیه کرد حتما از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم حتما قبل از تردد از طریق ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان آخرین وضعیت راهها مطلع شوند.

او افزود: در جلسه مدیریت بحران استان هم تاکید شده است که پلیس راه از تردد خودروهای بدون زنجیر ممانعت کند و اگر رانندگان زنجیر چرخ نداشته باشند قطعا پلیس راه از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.