تا کنون حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان سامان مقاوم سازی شده اند.

فرشید ریاحی سامانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حریم کیفی رودخانه زاینده رود بیش از ۳۰ درصد محدوده طرح‌های هادی روستا‌های سامان را دربرگرفته و موجب محدودیت در ساخت ساز مسکن برای اهالی این روستا‌ها شده است.

وی افزود: موضوع توسعه باغات و عدم توجه به توسعه روستا‌های شهرستان و وجود حرایم رودخانه زاینده رود موجب محدودیت در ساخت و ساز در سامان شده است.


بیشتر بخوانید


ریاحی اضافه کرد: حریم راه‌های بین روستایی نیز مشکلاتی برای ساخت و ساز در بدنه اصلی روستا‌ها به وجود آورده که هماهنگی لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام و موضوع در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: توپوگرافی و شیب‌های تند یکی دیگر از محدودیت‌های توسعه کالبدی روستا‌های شهرستان به شمار می‌رود که اجرای شبکه فاضلاب جهت کاهش حریم کیفی، پیگیری کاهش حرایم راه‌های بین روستایی و شناسایی سایت‌های سرریز جمعیت روستا‌ها برای توسعه روستا‌ها حائز اهمیت می‌باشد که این موضوعات در دست پیگیری اقدام هستند.

ریاحی اظهار کرد: تا کنون ۸ سایت سرریز جمعیت با مساحت ۲۳۵ هکتار شناسایی و مراحل انجام استعلامات در دست اقدام و موضوع در کارگروه امور زیربنایی استان و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و درحال پیگیری است.

وی گفت: تا کنون حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در سامان مقاوم سازی شده اند که در همین خصوص ۲ هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی پرداخت و سهمیه تسهیلات در سال جدید بیش از دو برابر مدت مشابه در سنوات قبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار