تدارک برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به تدارک برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر گفت : این برنامه‌ها شور و نشاط خوبی را در سطح جامعه ایجاد می‌کند.

پوریا جلالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های فرهنگی هنری دهه مبارک فجر، از یازدهمین میزبانی کرمانشاه برای اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی "فجر" خبر داد و گفت : این جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: اکران فیلم‌های جشنواره در محل دو سینمای فرهنگ و آزادی خواهد بود و قطعا رونق خوبی را برای این دو سینما به همراه خواهد داشت.

جلالی از برگزاری جشنواره موسیقی فجر خبر داد و افزود: این جشنواره از ۲۵ تا ۲۸ بهمن برگزار شده و در آن گروه‌های موسیقی از استان و نیز استان‌های همجوار حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت ایام دهه فجر، برگزاری جشنواره سرود استانی، جشنواره هنر‌های تجسمی و جشنواره شعر فجر را هم در برنامه داریم.

جلالی خاطرنشان کرد: در جشنواره شعر فجر شاعران برجسته‌ای مانند فیض، کاکایی و غزه حضور دارند.

وی از تدارک برگزاری جنگ‌های شادی در ایام دهه فجر هم خبر داد و افزود: این کار با همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی این مجموعه انجام می‌گیرد.

جلالی از برگزاری رویداد‌های خیابانی در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: در این ایام نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور در سطح معابر و خیابان‌های اصلی شهر برگزاری می‌شود، در این ایام خلق اثرزنده در حوزه نقاشی و کاریکاتور را در سطح معابر اصلی شهر خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این ایام و ایام ماه مبارک رمضان، قرائت‌های خیابانی هم در آستانه اذان مغرب در سطح معابر و خیابان‌های شهر خواهیم داشت.

وی از برگزاری سرود و تواشیح در ایام دهه فجر در سطح معابر و خیابان‌های شهر خبر داد.

جلالی به اجرای ارکستر فیلارمونیک در سطح خیابان‌ها و معابر شهر کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: این برای اولین بار خواهد بود که ارکستر ۱۰۰ نفره در سطع معابر و خیابان‌های کرمانشاه اجرا داشته باشند.

وی افزود: اجرای این ارکستر با موضوعات ملی و انقلابی و دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه این برنامه‌های هنری محدود به ایام دهه فجر نخواهد بود، گفت: برنامه داریم که هر هفته اجرای رخداد‌های فرهنگی و هنری را در سطح خیابان‌های شهر داشته باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.