نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و کاهش تخلفات انتخاباتی

دادستان راور گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فعالان مجازی در آستانه انتخابات مجلس ضروری است.

مجتبی استوار زاده در جلسه تبیینی سلامت انتخابات و آگاه سازی جرائم فضای رسانه که با حضور دادستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان راور در محل دفتر دادستانی برگزار شد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین رسالت رسانه‌ای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیاز است از این فضا برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده بهره‌مند شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را تشریح جرائم و تخلفات انتخاباتی و آشنا کردن دست اندرکاران فضای مجازی با چگونگی استفاده صحیح از بستر فضای مجازی در ایام انتخابات اعلام کرد.

این مقام قضایی با تشریح نقش رسانه‌ها و کانال‌ها و گروه‌های فعال در فضای مجازی در حفط امنیت انتخابات و کاهش جرائم انتخاباتی افزود: مدیریت و رصد فضای مجازی در ایام انتخابات ضروری و بسیار مهم می‌باشد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها، نقش مهمی در کاهش بروز تخلفات و وقوع جرائم انتخاباتی دارد.

دادستان راور در این جلسه با اشاره به رعایت موازین اخلاقی و پرهیز از اتهام زنی و نشر اکاذیب از سوی ستاد‌های انتخاباتی و هواداران کاندیدا‌ها، گفت: رسانه‌ها ملزم به تشریح این قبیل جرائم و مجازات‌های درنظر گرفته شده برای عموم جامعه در فضای مجازی می‌باشند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور گفت: طبق قانون انتخابات، تولید، انتشار و بازنشر هر گونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف واقع و یا تخریب و تهدید از سوی هریک از نامزد‌ها و یا ستاد‌های آنان در هر یک از درگاه‌های نشر داخلی یا خارجی در فضای مجازی، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزد‌های انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها از سوی رسانه‌های همگانی ممنوع است.

در پایان این نشست دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور به استناد قانون جدید انتخابات، عناوین مجرمانه وجرائم مشخص شده را تشریح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار