همزمان با میلاد حضرت علی (ع)، سه زندانی محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

حسین بیگی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان یزد گفت: آئین بخشش مردانه به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، برگزار شد و سه زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار نجات یافتند. همچنین در این مراسم زمینه آزادی ۶۳ نفر از محکومان زندان‌های استان با همکاری بخش‌های مختلف اداری و مردمی پیگیری و محقق شد. 

 او افزود: در سه سال گذشته ۳۳ زندانی قصاص نفس به همت خیران و تلاش کارکنان و قضات شورا‌های حل اختلاف استان آزاد شده اند که ۶ نفرشان از ابتدای امسال تاکنون از بند و قصاص رهایی یافته اند.

 بیگی ادامه داد: آزادی این افراد رسالتی ارزشمند است که به همت خیران استان و تلاش‌های قضات و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان به خوبی به ثمر نشسته است.

همچنین در این مراسم از خیران، قضات و کارکنان شورا‌های حل اختلاف که برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بخصوص قصاص نفس تلاش می‌کنند، قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
باید فرهنگ گذشت ، بخشش و مهربانی را در جامعه نهادینه کرد، آنقدر آدمهای بی گناهی هستند که دارای خانواده و فرزند هستند و فرزندان هر شب چشم به درب خانه دوخته اند تا بلکه پدرشان از آن درب وارد شود آن کودکان معصوم و بی گناه را در آغوش گیرند و دیدارها تازه گردد، کسانی که در جامعه تبلیغ انتقام و عدم بخشش می کنند خودشان گرفتار قانون و دادگاه نشده اند اگر اینها گرفتار زندان و دادگاه بودند و طعم زندان را چشیده بودند هیچ وقت ادعای انتقام و جبران خطا را نمی کردند، به فرموده ی مولای متقیان علی (ع) گذشت و بخشش موجب شادی و خوشحالی افراد زیادی می شود اما انتقام موجب شادی تنها شخص انتقام گیر می شود.در ضمن در این قسمت نظرخواهی قسمت نام نویسی کار نمی کند دوستان خواستند نام خود را بنویسند و نظر بدهند اما نشد که نام خود را بنویسند. وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
پایمال کردن خون مقتول افتخار نیست.قاتل را مدتهای زیاد پرونده‌اش را راکد می‌کنند و با فشار برروی خانواده مقتول رضایت می‌گیرند.این کار جز تشویق افراد به قتل نتیجه دیگری ندارد.شماهاهم اون دنیا باید جوابگوی مقتول وخون او باشید
آخرین اخبار