کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از فردا (روز جمعه) تا روز یکشنبه هفته آینده برای برخی از نقاط استان باران پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

پیام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در مدت یاد شده با افزایش شاخص‌های ناپایدار جو در سطح استان و روی دریا و وزش باد‌های شدید، طی ساعت‌هایی با افزایش پوشش ابر، در برخی از نقاط استان بویژه در مناطقی از شمال و مرکزی استان وقوع بارش پراکنده باران همراه با رعدو برق پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از اوایل روز جمعه تا اواخر وقت یکشنبه با وزش باد‌های شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع موج در آب‌های استان به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در روز‌های جمعه و شنبه پیش رو در ساحل و فراساحل و در روز یکشنبه در سواحل و فراساحل جنوبی استان نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در مدت یاد شده نسبت به اختلال در تردد‌های دریایی، خطر غرق شدن شناور‌ها و بویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و خطر غرق شناگران هشدار داده می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی مناطق شمالی و مرکزی استان همراه با بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعدو برق و در صبح مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: جهت وزش باد امروز متغیر با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۱۰، مد اول ساعت ۹:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۲:۵۰ و مد دوم ساعت ۱۹:۴۵ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.