باران و برف فارس را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی فارس از فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در استان از پیش از ظهر جمعه ۶ بهمن ماه خبر داد.

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح زرد و فعالیت سامانه بارشی در استان، اظهار کرد: این سامانه بارشی از پیش از ظهر جمعه ۶ بهمن ماه وارد استان می‌شود و تا بعد از ظهر شنبه ۷ بهمن ماه در استان پابرجاست.

او ادامه داد: این سامانه موجب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود و همچنین در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال استان بارش‌ها به صورت برف است. 

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: این سامانه بارشی در روز جمعه ۶ بهمن ماه مناطق شمالی و مرکزی استان به ویژه شهرستان‌های سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، کازرون، خرم بید (صفاشهر)، کوهچنار، بیضا، اقلید، آباده، پاسارگاد و شیراز را فرا می‌گیرد.

حقیقت اضافه کرد: همچنین این سامانه در روز شنبه ۷ بهمن ماه، مناطق شمال غرب و جنوب شرق استان از جمله شهرستان‌های رستم، نورآباد ممسنی، کازرون، داراب و کوهچنار را دربر می‌گیرد.

او افزود: با توجه به اینکه این سامانه موجب لغزندگی جاده‌ها شده و احتمال آبگرفتگی معابر، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاع، احتمال سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال وجود دارد، توصیه می‌شود: احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه در آزادراه شیراز – اصفهان، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و کهنسال مدنظر قرار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
خدا رو شکر دشت ارژن عالی شد
Iran (Islamic Republic of)
تپاله
۱۱:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
میره
United States of America
شیراز
۲۳:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ما جز آفتاب و هوای بهاری چیزی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
خذا.شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
میره کاکو کوبارون؟؟؟!!
آخرین اخبار