کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام:

هوای ایلام با ورود یک سامانه سرد ناپایدار می‌شود

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی با ظرفیت بارش برف و کاهش دمای زیر صفر از عصر امروز استان را تحت تاثیر ناپایداری‌های جوی قرار می‌دهد.

احسان احمدی نژاد کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام اظهار کرد: این سیستم از عصر امروز وارد استان شده و فعالیتش را ابتدا در نواحی جنوبی شروع می‌کند و سپس دیگر مناطق را از امشب تحت تاثیر فعالیت‌های جوی خود قرار می‌دهد.

وی افزود: این سیستم از لحاظ بارشی قوی نیست، اما باتوجه به هسته سردی که دارد امکان بارش برف در نواحی سردسیر شمال استان دور از انتظار نخواهد بود.

احمدی نژاد یادآور شد: این سیستم بارشی کل استان را در برمی گیرد، اما در عصر روز شنبه شدت آن در مناطق شمالی بیشتر خواهد بود و روز یکشنبه از استان خارج می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به هسته سرد این سیستم، بارش برف در ارتفاعات و کوه‌ها رخ می‌دهد و در مناطق سردسیر نیز مخلوطی از برف و باران پیش بینی می‌شود.

به گفته احمدی نژاد، خطر اصابت صاعقه و رعد و برق، مه گرفتگی به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی در معابر عمومی از پیامد‌های این سامانه است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام بیان کرد: از شنبه تا دوشنبه دمای هوای شبانگاهی در مناطق سردسیر استان تا چهار درجه سانتیگراد به زیر صفر کاهش خواهد یافت و دمای روزانه نیز تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و در این بازه زمانی احتمال بروز یخبندان صبحگاهی وجود دارد.

برچسب ها: آب و هوا ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.