شبکه آمریکایی NBC: السنوار همیشه یک گام جلوتر از ارتش و اطلاعات اسرائیل است

شبکه آمریکایی NBC اعلام کرد: رئیس جنبش حماس در نوار غزه همیشه یک قدم جلوتر از ارتش و اطلاعات اسرائیل است که در پیدا کردن وی حدود چهار ماه ناکام مانده‌اند.

براساس برآورد‌های رژیم صهیونیستی و گزارش منابع امنیتی و نظامی این رژیم یحیی السنوار دائما مکان خود را تغییر داده و هم اکنون پس از حمله گسترده به خان یونس در تونل‌ها به سر می‌برد. ارزیابی‌های این رژیم بیانگر آن است که وی میان تونل‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر در حال جابجایی بوده و بعید نیست از طریق همین تونل‌ها وارد مصر شده باشد.

بر اساس گزارش NBC ارزیابی‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که السنوار در تونل بزرگی بوده که اخیرا در خان یونس کشف شد و احتمالا ۲۰ اسیر اسرائیلی نیز در آن نگهداری می‌شدند. وی در کنار دیگر رهبران حماس و القسام حضور داشته که در نزدیکی محل نگهداری از اسرای اسرائیلی بوده‌اند و همین امر باعث زنده ماندن و نجات آن‌ها شده است.

این منابع گزارش دادند: سازمان اطلاعات اسرائیل تلاش‌های بسیاری برای دسترسی به تماس‌های السنوار با دیگر رهبران حماس انجام داده است، اما ارزیابی‌ها بیانگر آن هستند که از مدت‌ها قبل هیچ تماس مستقیمی میان وی و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رهبران این جنبش در خارج از فلسطین برقرار نشده است.

این منابع اعلام کردند: السنوار به دنبال سه هدف است که اولین آن‌ها زنده ماندن، دوم ادامه فعالیت جنبش حماس و سوم مشارکت این جنبش در آینده نوار غزه است برای همین وی هیچ شرطی مرتبط با دور شدنش از غزه را نخواهد پذیرفت.

این شبکه به نقل از یک مسئول سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: این جنبش به حمایت از السنوار و دیگر رهبران خود ادامه داده و این یک حق کاملا طبیعی است.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی اشغالگران صهیونیست به عنوان بخشی از توافق گسترده برای آتش بس پیشنهاد داده‌اند رهبران حماس از نوار غزه خارج شوند، اما حماس هرگز این پیشنهاد را نخواهد پذیرفت.

این پیشنهاد پس از کشف تونلی در حمله به خان یونس مطرح شد در حالی که اعتقاد صهیونیست‌ها بر این است که السنوار در همین تونل حضور داشته است.

جاناتان کونریکس، سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت: این فرضیه درستی است که السنوار و رهبران حماس در نزدیکی مکان بازداشت اسرا بوده‌اند و بعد همگی به جای دیگری منتقل شده‌اند. به نظر من نزدیک بودن وی به اسرای ما بار‌ها زندگی‌اش را نجات داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
همینو چندی دیگه اسرائیل میزنه اونوقت میفمید کی جلو تر هست.البته سنواری به مرگ نزدیکتر هست?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
باشه!
سازمان های اطلاعاتی امریکا و اسرائیل درست میگن !
اینا اگر اطلاعاتشان درست بود که بالای " طوفان الاقصی " سرشون نمی اومد !
با این گزارشها دنبال کسب اطلاعات هستند !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
آخر به دستی ملخک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
خدا حفظش کند.
Italy
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
چرا اخبار شما مرجع نداره اصلا همین طوری رو هوا خبر میزدنید ؟ اگر همچین چیزی گفتند فیلم حرفاشونو بذارید با زیر نویس نه اینکه خودتونم دوبله کنید..اگر سندی دارید ارایه کنید
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
جالبه ۲۶ هزار نفر از مردم کشته شدن ولی تعداد انگشت شمار از فرماندهان کشته شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
همین ها باعث کشته شدن هزاران نفر از مردم غزه شدن
آخرین اخبار