معطلی چندساعته ۱۵ کَشتی باری در بندر نوشهر

تاخیر در لایروبی حوضچه و آبراه ورودی بندر نوشهر سبب شد ۱۵ فروند کَشتی ساعت‌ها در اطراف این حوضچه لنگر انداختند و در انتظار تخلیه و بارگیری کالا‌ها هستند.

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه تاخیر در لایروبی حوضچه و آبراه ورودی بندر نوشهر سبب شد ۱۵ فروند کَشتی ساعت‌ها در اطراف این حوضچه لنگر انداختند و در انتظار تخلیه و بارگیری کالا‌ها هستند، گفت: دولت بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار بابت لایروبی و تعریض آبراه ورودی و خروجی ناوگان حمل و نقل دریایی برای پهلوگیری در منطقه ویژه اختصاصی بندر نوشهر اختصاص داده منتهی دریافت مجوز زیست محیطی درگیر و دار اداری قرار گرفته است.

او افزود: این تعداد کشتی‌ها مستقر در اطراف حوضچه بندر نوشهر در انتظار تخلیه و بارگیری کالا‌های خود هستند.

کیاکجوری گفت: تاخیر در تخلیه و بارگیری گیری کالا‌ها خسارت‌های جبران ناپذی به صاحبان کالا وارد می‌شود و به اصطلاح مدت زمان تخلیه و بارگیری کالا‌ها تعریف شده اگر بیش از آن مدت زمان بگذرد جریمه‌ای می‌شوند یعنی صاحب کالا باید جریمه‌های تاخیر را به صاحب کشتی پرداخت کند.

او افزود: ادامه تاخیر در عملیات تخلیه و بارگیری کالا بی تردید زنگ خطری برای تعطیلی بندر نوشهر در آینده خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران ابراز امیدواری کرد: طی بازدیدی که مدیرکل حفاظت محیط زیست از حوضچه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر داشته است به زودی مجوز زیست محیطی برای آغاز عملیات لایروبی داده شود.

در زمان حاضر عمده کالا‌هایی که در بندر نوشهر تخلیه و بارگیری می‌شود چوب، کاغذ و غلات است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.