میرسعید سید متین گفت: این اقدام در راستای سیاستهای ابلاغی شرکت ملی گاز ایران است و بیش از ۱۵ هزار پیامک برای مشترکین پرمصرف و بد مصرف خانگی ، ۶۵ هزار پیامک برای مشترکین بخش تجاری و یک هزار پیامک برای مشترکین بخش دولتی ارسال شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همراهی مشترکین در طرح پویش مردمیسازی مدیریت مصرف گاز با کاهش ۱۰ درصدی مصرف در بخش خانگی را بسیار چشمگیر توصیف و تصریح کرد: برای نهادینهسازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن و آگاه سازی و جلب مشارکت مشترکین، از ظرفیت بسترهای اطلاع رسانی استانی همچون صدا و سیما، سایر رسانهها، شبکههای مجازی و تبلیغات محیطی و غیره استفاده کرده ایم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بهره گیری از رسانههای نوین و فضای مجازی در اصلاح الگوی مصرف را تاثیرگذار دانست و گفت: تولید و انتشار پوستر، عکسنوشت، اینفوگرافیک، انیمیشن و گزارشهای ویدئویی و تصویری از اقداماتی بوده که شرکت گاز استان در راستای آموزش شهروندان و نهادینهسازی فرهنگ بهینه مصرف انجام داده است.
او همراهی ادارات دولتی در رعایت دمای رفاه ۱۸ درجه را نیازمند همت مسئولین و مدیران دستگاههای دولتی و مراکز عمومی دانست و افزود: از آغاز طرح پایش دمای رفاه ادارات و مراکز عمومی تاکنون ۶ هزار و ۸۷۳ پایش در استان اردبیل انجام و ۳۶۶ اخطار به مشترکین بد مصرف ارسال و در ۱۶ مورد به قطعی جریان اقدام شده است.
سید متین گفت: جلسات کمیته سوخت زمستانی همه روزه برگزار و میزان مصارف و اجرای مصوبات و دستورالعملهای ابلاغی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
او با قدردانی از همراهی و همکاری مشترکین با شرکت گاز ،به عموم هم استانیها توصیه کرد با رعایت مسائل ایمنی و حداکثر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در پایداری فشار شبکه گازرسانی سهیم باشند.