آنروا: تعلیق کمک‌های مالی بعضی از کشورها، فعالیت‌های بشردوستانه در غزه را تهدید می‌کند

آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی معروف به "آنروا" تعلیق کمک‌های مالی توسط برخی از کشور‌ها از جمله آمریکا به این آژانس را تهدید کننده علیه فعالیت‌های بشردوستانه خواند.

فیلیپ لازارینی کمیسر کل آنروا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون نفر در غزه به دلیل ادامه جنگ و آوارگی به آنروا وابسته هستند، تصریح کرد که تصمیم چندین کشور برای تعلیق کمک‌های مالی خود به آنروا، فعالیت بشردوستانه مداوم ما را در سراسر منطقه به ویژه نوار غزه تهدید می‌کند.

لازارینی افزود: تعلیق بودجه آژانس در پاسخ به اتهامات علیه گروه کوچکی از کارکنان، به ویژه با توجه به اقدام فوری آنروا برای فسخ قرارداد‌های آن‌ها و درخواست تحقیقات مستقل و شفاف، تکان دهنده است. این موضوع بسیار مهم را به دفتر خدمات نظارتی سازمان ملل متحد ارائه کرده ایم.

وی گفت: مجازات یک سازمان و کل جامعه‌ای که به آن خدمت می‌کند به دلیل ادعای مربوط به ارتکاب جرم افراد خاص، به ویژه در زمان جنگ، آوارگی و بحران‌های سیاسی در منطقه، بسیار غیرمسئولانه خواهد بود.

این در حالی است که چندین کشور غربی از جمله کانادا، استرالیا، ایتالیا، انگلیس و فنلاند روز شنبه در پی ادعای مقامات رژیم صهیونیستی علیه ۱۲ نفر از کارکنان این آژانس و اتهام آن‌ها به مشارکت در حملات حماس در ۷ اکتبر، کمک مالی خود به UNRWA را تعلیق کردند.

تصمیم این کشور‌ها در پی اعلام دولت آمریکا در روز جمعه مبنی بر توقف فوری کمک مالی به UNRWA اتخاذ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار