وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جامعه ما کتاب‌محور است/ ضرورت حمایت رسانه از فعالیت‌های فرهنگی

اسماعیلی با بیان اینکه جامعه ما کتاب محور است، گفت: اگر فعالیت فرهنگی را با حمایت و پوشش خلاقانه رسانه‌ای همراه کنیم آثار تولیدی حتما بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره کتاب و رسانه روز یکشنبه - ۸ بهمن ۱۴۰۲- با حضور سید محمد هاشمی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حسن عابدینی معاون امور استان‌های صداوسیما و برخی از مسئولان فرهنگی برگزار و با انتشار پیام تصویری وزیر فرهنگ و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم در پیام تصویری خطاب به دست‌اندرکاران و شرکت کنندگان آئین پایانی بیست‌ویکمین جشنواره هنر و رسانه خاطرنشان کرد: اگر فعالیت فرهنگی را با حمایت و پوشش خلاقانه رسانه‌ای همراه کنیم حتما آثار بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از همه دست‌اندرکاران جشنواره ۲۱ هنر و رسانه که این جشنواره را برگزار کردند، گفت: خیلی دوست داشتم به صورت حضوری در محضر شما حاضر شوم، ولی به دلیل تقارن زمانی اختتامیه جشنواره هنر و رسانه با جلسه کمیسیون فرهنگی دولت که مسئولیتش با بنده است، نتوانستم در آیین اختتامیه حضور پیدا کنم. نزدیک به ۱۵۰۰ اثر به این جشنواره رسیده است و بیش از ۶۰ درصد آثار برای نخستین بار است که رونمایی می‌شود که جای خوشبختی دارد.

اسماعیلی با تاکید بر این که جامعه رسانه‌ای مثل خانواده‌ای منسجم در حوزه فرهنگ و هنر عمل می‌کند، اظهار داشت: نیاز داریم انسجام این خانواده بیشتر شود؛ جنس کار در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه واحد است و علاوه بر آن از مخاطبان فرهیخته‌ای بهره می‌برد. اگر فعالیت فرهنگی را با حمایت و پوشش خلاقانه رسانه‌ای همراه کنیم آثار تولیدی حتما بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «جامعه ما کتاب محور است»؛ گفت: هرجایی از کشور حضور پیدا می‌کنیم بخشی از مطالبه مردم مربوط به ایجاد فضا‌ها و زیرساخت‌های مربوط به کتاب است؛ چه کتابخانه سیار و چه کتابخانه عمومی. به همین دلیل اشتیاق بالای مردم فضا را برای کار رسانه‌ای در این زمینه بیشتر فراهم می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنم در صفحات شخصی خودم در شبکه‌های مجازی به صورت ادواری و مناسبت محور، کتاب‌های خواندنی را به مخاطبان عزیز معرفی کنم. همه انسان‌رسانه‌هایی هم که مخاطبان زیادی دارند و مورد اقبال مردم هستند نیز از فرصتی که برایشان مهیا شده برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند. همکاران ما در بخش‌های رسانه‌ای، معاونت امور رسانه و تبلیغات و معاونت امور فرهنگی حوزه کتاب به امید خدا با تعاملی بهتر و قوی‌تر این فضای رسانه‌ای را حمایت کنند، مورد توجه قرار دهند. از همکاران و خبرنگاران حوزه کتاب به شکلی ویژه پشتیبانی کنند.

اسماعیلی گفت: همچنین از همه این عزیزان و خبرنگاران حوزه فرهنگ به‌ویژه حوزه کتاب که با غیرت و تعصب فعالیت‌های حوزه کتاب را مورد حمایت قرار می‌دهند به شکل ویژه تشکر می‌کنم و برای همه شما آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

حضور اولین‌ ها در جشنواره کتاب و رسانه ۶۴ درصد رشد داشته است

دبیر بیست و یکمین دوره «جشنواره کتاب و رسانه» در آیین اختتامیه دوره بیست و یکم «جشنواره کتاب و رسانه» گفت: ۱۴۵۰ اثر از ۳۶۰ شرکت کننده دریافت شده که از رشد ۶۱ درصدی مشارکت کنندگان و ۵۸ درصدی آثار حکایت دارد.

او افزود: پس از پالایش آثار مرحله داوری آغاز و ۷۶۸ اثر در بخش مطبوعات و خبرگزاری ها، ۳۲۰ اثر در بخش رسانه های دیداری و شنیداری و ۱۳۳ اثر در بخش رسانه های اجتماعی توسط ۳۹ داور مورد داوری تخصصی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار